در نشست علنی مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص خسارات و پیامدهای سیلاب‌های اخیر کشور را قرائت شد.

به گزارش ندای گیلان،در نشست علنی مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص خسارات و پیامدهای سیلاب‌های اخیر کشور را قرائت شد.

سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی درباره خسارت و پیامدهای سیلاب‌های اخیر کشور گفت: علیرغم خسارت‌های بسیاری که به استان گیلان در اثر سیل وارد شده، امّا هیچ اقدام کارشناسی برای بهبود این وضعیت صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: از آنجایی که ایران در خط حوادث و بلایای طبیعی قرار دارد، باید منابع، تجهیزات و نیروی انسانی ستاد مدیریت بحران کشور را افزایش داد و از نظر کشاورزان با سابقه برای کاهش خسارت‌های ناشی از سیل استفاده کرد.

بر اساس این گزارش مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس عدم لایروبی رودخانه‌ها را یکی از دلایل بروز سیل در کشور برشمرد و اظهار کرد: اگرچه برای طرح آبخیزداری اعتبار مورد نیاز در نظر گرفته شد اما تاکنون اقدامی در این جهت انجام نگرفته است.