پلمپ۲۲واحد صنفي متخلف درسياهكل، جاسازی تریاک درکوله پشتی، وقوع۱۹ فقره سرقت پراید دررشت، دست رد پليس رودبار به رشوه۲۰ميليوني، دستگيري سارق موتورسيكلت درلنگرود ونشست آموزشي كاركنان انتظامي درلاهیجان

به گزارش نداي گيلان: سرهنگ مجيد نيكويي، فرمانده انتظامي شهرستان سياهكل گفت: در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و تشديد اقدامات كنترلي بر واحدهاي صنفي، ماموران اداره نظارت بر اماكن عمومي شهرستان سياهكل طرح بازديد از واحدهاي صنفي را به اجرا در آوردند.

وی با اشاره به اينکه اين طرح با هدف مقابله با تخلفات و پيشگيري از آسيب هاي فراروي اصناف انجام شده است، افزود: در اين طرح 22 واحد صنفي به علت فعاليت غير قانوني و عدم توجه به قوانين و ضوابط ابلاغي پلمپ و از فعاليت صنفي مالكان اين واحدها جلوگيري شد.

فرمانده انتظامي شهرستان سياهكل در پايان با اعلام آمادگي پليس براي برخورد قاطع با اصناف متخلف از مردم خواست، تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طريق شماره تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند.

***كوله زن 39 ساله جاساز ترياك بود
سرهنگ سيد رسول صمدي، رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان گيلان در تشريح اين خبر گفت: در پی دريافت گزارش‌هاي مردمي مبنی بر فعالیت دو قاچاقچي در تهیه و توزیع مواد مخدر در استان گيلان، مراتب به صورت جداگانه و ويژه در دستور كار ماموران عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران عملیات ویژه با همكاري ماموران مرزباني استان پس از تعقيب، مراقبت و اقدامات نامحسوس از انتقال مقدار قابل توجهی مواد مخدر توسط قاچاقچيان مزبور در نيمه هاي شب گذشته به استان گيلان مطلع شدند.

سرهنگ صمدي افزود: در عمليات اول يكي قاچاقچي 55 ساله اهل و ساكن بندرانزلي، 12 كيلوگرم ترياك را داخل گلگير جلو و چراغ جلو يك دستگاه خودرو ريو جاسازي و سعي داشت در پوشش خانواده وارد استان گيلان شود، كه در محور قزوين رشت توقيف، و توسط ماموران بازداشت شد.

وي در خصوص عمليات دوم گفت: طي عمليات دوم يك زن 39 ساله اهل رشت و ساكن كرج با جاسازي 10 كيلوگرم ترياك داخل كوله شخصي در زير صندلي اتوبوس قصد وارد كردن مواد مخدر به استان را داشت كه در ورودي شهرستان رشت اتوبوس مذكور متوقف و ضمن تعامل با راننده و ساير مسافران شخص مورد نظر مورد بازرسي قرار گرفته و دستگير شد.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان گيلان در پايان با بيان اينكه متهمان پس از تشكيل پرونده به مقام قضايي معرفي شدند، گفت: در مجموع طي اين دو عمليات 22 كيلوگرم ماده مخدر ترياك كشف، 2 متهم دستگير و يك دستگاه خودرو توقيف شد.

***سهل انگاري رانندگان خودروهاي پرايد عامل وقوع 19 فقره سرقت در رشت
سرهنگ فرهاد فلاح كريمي، رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان گيلان در مصاحبه با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشريح اين خبر گفت: ماموران انتظامي در گشت زني به دو نفر كه در حال پرسه زني در كنار خودروهاي پارك شده سطح خيابان بودند، مشكوك شده و اين دو متهم را دستگير كردند.

رئيس پليس آگاهي استان گيلان با بيان اينكه اين متهمان جهت تحقيقات تكميلي و فني به كارآگاهان آگاهي معرفي شدند، افزود: متهمان كه 32 و 26 ساله اهل و ساكن رشت، معتاد و بيكار مي باشند در تحقيقات تكميلي كارآگاهان به 19 فقره سرقت قطعات داخلي خودروهاي پرايد اعتراف كردند.

سرهنگ فلاح كريمي با اشاره به اينكه سارقان بعد از سرقت خودروهاي پرايد، قطعات داخلي خودرو را اوراق و به فروش مي‌رساندند، بيان داشت: با اعترافات سارقان، دو مالخر30 و35 ساله اموال مسروقه نيز در شهرستان رشت شناسايي و دستگير و هر چهار متهم با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي شدند.

رئيس پليس آگاهي استان گيلان در پايان با اعلام اينكه سهل انگاري رانندگان خودروهاي پرايد و عدم نصب تجهيزات ايمني و حفاظتي عامل وقوع اين سرقت ها بوده ، از رانندگان خواست، خودروهاي خود را به انواع تجهيزات حفاظتي از قبيل دزد گير، قفل فرمان و قفل پدال و… مجهز نموده و از پارك خودرهاي خود در نقاط خلوت خودداري نمايند.

***دست رد پليس رودبار به رشوه 20 ميليوني
سرهنگ وهاب محسن نژاد، رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان گيلان در مصاحبه با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر گفت: ماموران انتظامي شهرستان رودبار در حين گشت زني يك دستگاه موتورسيكلت 250 سي سي را متوقف و به پاركينگ منتقل كردند.

رئيس بازرسي پليس گيلان افزود: مالك 35 ساله موتورسيكلت توقيف شده به سرگرد مصطفي اسماعيل پور، 20 ميليون ريال جهت رهايي از قانون پيشنهاد كه اين مامور وظيفه شناس موضوع را صورتجلسه و ضميمه پرونده اين متهم می‌کند.

سرهنگ محسن نژاد با بيان اينكه متهم با تشكيل پرونده و صورتجلسه رد رشوه به مقام قضايي معرفي شد، از مردم خواست هرگونه انتقاد، پيشنهاد، تقدير و… درخصوص عملكرد پليس گيلان را طي تماس با سامانه 197 نظارت همگاني پليس منعكس نمايند.

***دستگيري سارق 10 دستگاه موتور سيكلت درلنگرود
سرهنگ حسين نيك فرد، فرمانده انتظامي شهرستان لنگرود در تشريح اين خبر گفت: ماموران انتظامي در بررسي دقيق سرقت‌ هاي اخير صورت گرفته در حوزه استحفاظي كلانتري 11 اين شهرستان و با بهره گيري از تجهيزات الكترونيكي توانستند سارق را در حين سرقت موتور سيكلت دستگير كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان لنگرود با بيان اينكه سارق دستگير شده در همان مراحل ابتدايي تحقيقات فني پليس به 10 فقره سرقت موتورسيكلت اعتراف كرد، بيان داشت: متهم در تحقيقات تكميلي اعتراف کرده كه موتورسيكلت هاي سرقتي را در يكي از شهرهاي همجوار به فردي فروخته كه دستگيري وي نيز هم اكنون در دستور كار پليس قرار دارد.

اين مقام انتظامي در پايان با بيان اين متهم با تشكيل پرونده به مقام قضايي معرفي شده است، از مردم خواست به منظور پيشگيري از سرقت، وسايل نقليه خود را به انواع تجهيزات ضد سرقت مجهز نموده و سعي نمايند خودرو يا موتورسيكلت خود را در پاركينگ، پارك و به امورات شخصي خود رسيدگي نمايند.

***خانواده يك نهاد اساسي و محوري در جامعه امروزي است
فرمانده انتظامي شهرستان لاهيجان در نشست آموزشي خانواده كاركنان انتظامي به منظور بصيرت افزايي در خصوص آسيب‌هاي اجتماعي با بيان اينكه خانواده يك نهاد اساسي و محوري در جامعه امروزي است گفت: خانواده به عنوان يك هسته اوليه براي ساير نهادهاي اجتماعي به شمار رفته و اگر امروزه افرادي به عنوان فردي شاخص در جامعه هستند داراي نظام هماهنگ خانواده خوب و در كانون گرم پدر و مادر بزرگ شده اند.

سرهنگ قاسمي در ادامه با اشاره به اينكه خانواده بخش عظيمي از سرنوشت انسان را مي سازد بيان داشت: اگر خانواده بتواند فرزند خود را به خوبي تربيت كند بزه و بزهكاري در جامعه به حداقل مي رسد و در كاهش آسيب هاي اجتماعي نقش به سزايي خواهد داشت.

وي با اشاره به اينكه امروز ماهواره و مواد مخدر يك تهديد اجتماعي بزرگ براي خانواده ها به شمار مي رود، اظهار داشت: خانواده‌ها مي‌توانند با نظارت بيشتر بر فرزندان خود آسيب‌ها را به حداقل برسانند.

قاسمی ضمن تقدير و تشكر از زحمات شبانه روزي كليه كاركنان كه در برقراري نظم و آرامش شهرستان فعاليت دارند گفت: پليس امروزه توفيق خدمتگزاري و تامين امنيت مردمي را دارد كه نه تنها خدمت به آنها يك فرصت است بلكه در نزد خداوند نيز از ارج و منزلت معنوي برخوردار است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمين دكتر ساجدي نيز با اشاره به آموزه‌هاي ديني، تشكيل خانواده را يكي از مهمترين مراحل زندگي انسان و آن را نشان از كامل شدن هر فرد دانست و گفت: در اسلام به خانواده و تشكيل آن بها زيادي داده مي شود به نحوي كه تشكيل خانواده را مي توان اصلي ترين مرحله زندگي هر فردي دانست كه انسان با پيدا كردن نيمه گمشده خود به نوعي به تكامل مي رسد.

همچنين عذرا محمدي، كارشناس، استاد و مشاور بانوان نيز براي همسران كاركنان جلسه تخصصي در ارتباط با مهارت هاي زندگي برگزار کرد.

لازم به ذكر است، در پايان به يمن دهه كرامت به تمامي افرادي كه اسامي “رضا”، “معصومه”، “فاطمه” را داشتند و تمامي همسران كاركنان حاضر در مراسم به خصوص خانواده شهيد “عباس تقي نژاد” به رسم يادبود هدايايي اهدا شد.