استاندار گیلان از بهره برداری سه هزار و 200 متر از باند برگشت باقیمانده آزاد راه قزوین – رشت تا پایان تابستان امسال خبر داد.

به گزارش ندای گیلان، محمدعلی نجفی در بازدید از روند ساخت 11 كیلومتر باقی مانده آزاد راه قزوین – رشت كه عصر امروز با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل انجام شد ،گفت : سه هزار و 200 متر از باند برگشت باقیمانده آزاد راه قزوین – رشت تا پایان تابستان به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به بهره برداری موقت سه كیلومتر از باقی مانده باند شرقی آزادراه رشت – قزوین در بیست و نهم اسفند سال گذشته با حضور سخنگوی دولت اظهار داشت : با وجود تمامی مشكلات اعتباری و محدودیت ها , خوشبختانه شاهد زیر بار ترافیك رفتن این بخش از باقیمانده آزاد راه در شب عید بودیم كه رفاه و آسایش مسافران را در پی داشت .
وی خاطرنشان كرد: بر طبق برنامه ریزی های اعلامی از سوی مشاور و پیمانكاران , این مسیر تا پایان تابستان بصورت كامل به بهره برداری می رسد .
استاندار گیلان با بیان اینكه برای ساخت بخش اول از باقی مانده آزاد راه 120 میلیارد تومان هزینه شد ،گفت : برای اجرای كامل این طرح شامل دو باند رفت و برگشت حدود 200 میلیارد تومان هزینه می شود.
نجفی احداث باقی مانده آزاد راه رشت – قزوین را از جمله مهمترین كارهای استان بر شمرد و افزود : كمتر روزی است كه اجرای این پروژه مهم از سوی مدیران پیگیری نشود .
آزادراه رشت – قزوین به طول كلی 137.4 كیلومتر از مهمترین راه های كشور و بخشی از كریدور بین المللی شمال – جنوب است كه به عنوان كوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل كالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.