نماینده مردم صومعه سرا گفت:در حال حاضر برخی سوء استفاده هایی از محل دو نرخی بودن بنزین انجام می دهند. قیمت برخی اجناس نیز غیر قابل کنترل شده است برخی از وزارتخانه های اقتصادی گفتند که ما کمک کنیم کنترل قیمت ها به خوبی انجام شود. ما معتقدیم در حال حاضر امکان کنترل قیمت ها وجود ندارد.

به گزارش ندای گیلان،سید کاظم دلخوش در گفت و گویی با تاکید بر نظارت جدی بر قیمت کالاها به منظور جلوگیری از افزایش قیمت گفت: قبل از اینکه دولت اقدام به افزایش قیمت بنزین می کرد، باید برای کنترل قیمت ها فکر جدی و اساسی داشت. بعد از اینکه قیمت بنزین افزایش یافت و دو نرخی شد، ما تذکر دادیم که این دو نرخی بودن فسادزاست و در حال حاضر علایم آن را به خوبی مشاهده می کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر برخی سوء استفاده هایی از محل دو نرخی بودن بنزین انجام می دهند. قیمت برخی اجناس نیز غیر قابل کنترل شده است برخی از وزارتخانه های اقتصادی گفتند که ما کمک کنیم کنترل  قیمت ها به خوبی انجام شود. ما معتقدیم در حال حاضر امکان کنترل قیمت ها وجود ندارد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما به شب عید نزدیک می شویم و قطعا باید دستگاه های ذیربط بحث کنترل قیمت ها را به عنوان اولویت اصلی خود در نظر بگیرند، ضمن اینکه دولت باید توان اقتصادی مردم را در بخش کالا و خدمات را بالا ببرد و با کمک های معیشتی به مردم تا حدی از مشکلات آنها بکاهد.

دلخوش ادامه داد: در حال حاضر در لایحه بودجه 99 رییس جمهور توضیح دادند که برای اختصاص ارز 4 و 200 برای کالاهای اساسی مبلغی در نظر گرفته شده است البته این پیش بینی در قانون بودجه 89 نیز شد و فقط 30 درصد محقق شد یعنی کالاها با همان قیمت آزاد به دست مردم می رسیدند. طبق قانون اگر ارز 4200 برای کالاهای اساسی همانند گوشت، برنج، روغن و دارو اختصاص پیدا می کند، باید این اقلام کالایی با همین ارز به دست مردم برسد.

وی خاطرنشان کرد: اگر نظارت جدی وجود داشته باشد، این کالاها با همان قیمت ارز 4200 به دست مردم می رسد و در شرایط فعلی کمکی به معیشت آنهاست اما ما این نگرانی را داریم که این کالاها که با قیمت ارز 4200 وارد کشور می شوند، با قیمت بالاتر و قیمت بازار آزاد به دست مردم رسیده شوند. این نگرانی ها را باید دستگاه های اجرایی رفع کنند.