معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا تاکید کرد: شهرداران و بخشداران باید در صدور مجوز ساخت‌وسازهای اماکن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان را رعایت کنند.

به گزارش نداي گيلان: وحید پورحضرت در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی اماکن و معابر این شهرستان، اظهار کرد: تصمیمات و هماهنگی لازم در راستای مناسب‌سازی محیط شهری و روستایی برای معلولان و جانبازان از وظایف اصلی این ستاد است.

وی با بیان اینکه اداره بهزیستی آستارا به عنوان دبیر ستاد مذکور مسئول رسیدگی و ارائه گزارش به اعضای ستاد است، افزود: رئیس اداره بهزیستی شهرستان باید به صورت ماهانه ضمن پایش مشکلات حوزه معلولان و جانبازان در مناسب‌سازی فضا در اماکن عمومی پیشنهادهای خود را به ستاد ارائه دهد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا، ایجاد رمپ مناسب برای معلولان و جانبازان در ورودی اماکن عمومی را از مهم‌ترین مشکلات این حوزه دانست و تصریح کرد: راه‌اندازی بالابر و آسانسور، محل پارک برای معلولان و جانبازان در معابر شهری و نقاط پرتردد شهری از دیگر مواردی است که باید پیگیری و عملیاتی شود.

وی با تأکید بر اینکه شهرداران و بخشداران باید در صدور مجوز ساخت‌وسازهای اماکن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: ایجاد مسیر مناسب برای روشندلان، ایجاد ایستگاه‌های استاندارد برای معلولان و جانبازان و مناسب‌سازی فضای ورزشی از طرح‌هایی است که باید بررسی و پیگیری شود.

پورحضرت با بیان اینکه ستاد مذکور تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات معلولان و جانبازان انجام می‌دهد، بر لزوم همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این حوزه تأکید کرد.