فرماندار آستارا با اشاره به بارش حدود ۵۰ سانتیمتر برف در ارتفاعات این شهرستان، گفت: تردد وسایل نقلیه در گردنه حیران و محورهای کوهستانی با زنجیر چرخ میسر است.

عباس صابر روز پنجشنبه در بازدید از گردنه حیران آستارا  گفت: در ۵۰ کیلومتر از راه های اصلی و فرعی برف باریده است و سه تیم راهداری با ۱۹ دستگاه ماشین آلات مشغول برفروبی هستند.

وی افزود: نمک به اندازه کافی در راهدارخانه بهارستان در محور آستارا – اردبیل موجود است و ۲۵ راهدار در محور آستارا- تالش مشغول برفروبی و نمک پاشی هستند.

وی بیان کرد: باران شدید موجب ریزش سنگ و گل و لای کوه به محور آستارا – اردبیل می شود و راهداران و پلیس راه با آمادگی کامل، جاده های اصلی و فرعی را برای تردد آماده می کنند.

فرماندار آستارا ادامه داد: شب گذشته مسیر روستاهای کوهستانی مشند، چملر، سیج و دگیرمانکشی به دلیل بارش برف مسدود شده بود و با تلاش به موقع نیروهای راهداری بازگشایی شد.

فردین فرتوت نیا رئیس اداره هواشناسی آستارا دمای هوا را یک درجه و میزان رطوبت آن را ۵۳ درصد اعلام کرد و از پیش بینی ادامه بارش برف به صورت متناوب تا پایان امروز و آسمانی صاف تا قسمتی ابری و یخبندان معابر برای فردا خبر داد.

گردنه حیران از مسیرهای ارتباطی استان های گیلان و اردبیل، همواره از حجم بالای تردد برخوردار است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و دارای ۲۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و ۱۵ کیلومتر بزرگراه است.