مدیرکل شیلات گیلان با شاره به پرداخت تسهیلات به متقاضیان پرورش ماهیان خاویاری گفت: سهم استان در سال جاری ۱۲۰میلیارد تومان تسهیلات کم بهره است.

به گزارش ندای گیلان،مدیر کل شیلات گیلان در حاشیه بازدید از یک مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در سموش بخش رحیم آباد رودسر گفت: ۲مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری در گیلان فعال است.
صمد درویشی وجود ۴۷مزرعه پرورش ماهیان خاویاری از مجموع ۱۲۶مزرعه خاویاری کشور را از دیگر مزیت‌ها و ظرفیت‌های گیلان برشمرد و افزود: در این مزارع سالانه هزار تن گوشت ماهی خاویاری استحصال می‌شود.
وی گفت: پارسال ۴۰۰کیلوگرم گوشت ماهی خاویاری به کشور‌های حاشیه دریای خزر صادر شد.
مدیرکل شیلات گیلان در ادامه به صدور مجوز پرورش ماهیان خاویاری و فراهم شدن امکان پرداخت تسهیلات از طریق سامانه سیتا اشاره و تصریح کرد: سهم استان در سال جاری ۱۲۰میلیارد تومان تسهیلات کم بهره است که متقاضیان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
صمد درویشی به نقش مراکز غیردولتی تکثیر ماهی در گیلان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۵مرکز غیردولتی تکثیر ماهی در استان وجود دارد که امسال ۲۰۰هزار قطعه بچه ماهی تولید خواهد رد.
وی به ظرفیت شهرستان رودسر در پرورش آبزیان نیز اشاره کرد و افزود: در منطقه سموش این شهرستان ۷۰تن ظرفیت تولید آبزیان وجود دارد.