عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه 30 درصد از شبکه برق گیلان فرسوده است افزود: این فرسودگی به‌دلیل آب و هوای این منطقه است و ما در کمیسیون انرژی تمرکز بیشتری در حوزه تامین منابع مالی داریم و نگاه ما به استان گیلان ویژه‌تر خواهد بود.

به گزارش ندای گیلان،پرویز محمدنژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام اصلاحاتی روی طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی اظهار داشت: شورای نگهبان به مسائلی همچون چگونگی شناسایی خانه‌های خالی و جلوگیری از دور زدن قانون توسط مالکان اشاره داشت که این موارد در اصلاحات لحاظ شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانه خالی در سراسر کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: اجرای درست و دقیق طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی موجب بهره‌مندی کسانی که در حوزه مسکن دچار مشکل هستند، می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمستان سردی در پیش است عنوان کرد: طبق گزارشات مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان، میزان تولید گاز ما از میزان مصرف بیشتر است اما با کشیدن خط ۴۸ اینچی از سمنان وضعیت نسبت به گذشته، بهینه شده است.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی تلفیق استفاده از سوخت مایع و گاز را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: در سوخت مازوت، انباشت داریم لذا مصرف تلفیقی از این دو انرژی مدنظر است.

محمدنژاد با بیان اینکه همکاری و مساعدت دولت با مجلس جهت اجرای درست قوانین بسیار موثر است تصریح کرد: عدالت‌محوری در حوزه تقنینی و نظارتی همواره در دستور کار مجلس یازدهم بوده زیرا نظارت زمینه‌ساز تحقق عدالت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از شبکه برق گیلان فرسوده است افزود: این فرسودگی به‌دلیل آب و هوای این منطقه است و ما در کمیسیون انرژی تمرکز بیشتری در حوزه تامین منابع مالی داریم و نگاه ما به استان گیلان ویژه‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۸۰۰ میلیارد تومان به‌صورت نقدی به حساب شرکت توانیر استان گیلان واریز شده است بیان داشت: قول‌هایی به ما داده شده است تا مبلغ قابل قبولی با توجه به نیاز استان به شرکت توزیع برق اختصاص داده شود.