نماینده لنگرود با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید از لاک قانونگذاری بیرون بیاید گفت: باقی مانده فرصت خود را می تواند به انجام امور نظارتی اختصاص دهد که به طور قطع نتیجه ملموس تری خواهد داشت.

به گزارش ندای گیلان،مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگویی درباره اولویت‌های مجلس یازدهم با بیان اینکه دچار انباشت قوانین شده ایم و مجالس در دوره های گذشته گرفتار روزمرگی شده‌اند، گفت: مهم ترین موضوعی که مجلس آینده باید مورد توجه قرار دهد اولویت بندی در قانونگذاری است به این معنی که این طور نباشد که هر یک از نمایندگان به صورت جداگانه دست به تدوین طرح بزنند و در این میان دولت هم لوایح مورد خود را تنظیم کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید از لاک قانونگذاری بیرون بیاید ادامه داد: واقع امر این است که کشور به این حجم از قوانین نیازی ندارد؛ ما امروز به اندازه ای قانون تولید کردیم که دچار انباشت قوانین شدیم.

وی با تاکید بر اینکه خروج مجلس از لاک قانونگذاری به این معنی نیست که قانون گذاری صورت نگیرد گفت: قانونگذاری وظیفه ذاتی مجلس است، مقصود این است که قوانین دارای اولویت و ضرورت تصویب شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس دهم با طرح این پیشنهاد که در مجلس آینده 13 بسته قانونگذاری تدوین شود افزود:  بهترین راه این است که به جای تدوین طرح ها و لوایح متعدد 13 کمیسیون تخصصی مجلس در جلسات مشترک با قوه قضائیه و وزارتخانه های مرتبط در قوه مجریه 13 بسته قانونگذاری بر اساس فهم مشترک و اولویت های کشور تدوین کنند و رسیدگی به آنها در دستور کار مجلس قرار دهند.

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: با این اقدام هم از تدوین طرح های متعدد و موازی کاری جلوگیری می شود و هم اینکه تمام تمرکز دستگاه ها بر اجرایی کردن همین 13 بسته قرار می گیرد، در چنین فضایی مجلس باقی مانده فرصت خود را می تواند به انجام امور نظارتی اختصاص دهد که به طور قطع نتیجه ملموس تری خواهد داشت.