همایش فرزندان و ایثارگر در تالار گلستان رشت برگزار شد.

ندای گیلان: در این همایش تامینی، جعفرزاده و عاشوری نمایندگان مجلس رشت و فومن، شوقی و حاجی پور از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، مهدوی فرماندار رشت، حاجتی رییس آمورش و پرورش استان، طاهرنژاد رییس بنیاد شهید، پناهی مدیر حراست استانداری و خانم ها الماسی از فعالان سیاسی استان و مونا ابروفراخ بخشدار مرکزی رشت حضور داشتند.

عاشوری، نماینده مردم فومن و شفت به عنوان نخستین سخنران این همایش گفت: “بنده این توفیق را پیدا کرده ام که در اولین همایش فرزندان شهید و ایثارگر حضور پیدا کنم همچنین خیرمقدم می گویم به خانم دکتر لاله افتخاری که دعوت ما را پذیرفته و در این همایش حضور پیدا کردند. ایشان در مسائل قرآنی و مسائل مربوط به فرزندان شاهد دارای جایگاه ویژه ای هستند.”

وی با عرض تسلیت بابت فوت آیت الله امینیان گفت: “من در جایگاهی نیستم که از شآنیت و شخصیت ایشان صحبت کنم اما این واقعه را به تمام مردم گیلان به ویژه مردم استانه اشرفیه تسلیت می گویم.”

عاشوری افزود: “سهام داران ویژه انقلاب، شهیدان، فرزندان شهید و همسرانشان هستند. دولت و قوای سه گانه وظیفه دارند که احساس مالکیت نکند چون که صاحبان اصلی انقلاب این افراد هستند و ما سعی نکنیم از خون شهدا سوء استفاده کنیم.”

گلستانی مدیر تشکل فرزندان شاهد و ایثارگر با خیر مقدم به خانم دکتر افتخاری و آقایان عاشوری، تامینی، جعفرزاده، مهدوی، طاهرنژاد و پناهی گفت: ” راه شهدا از راه فرزندان شهید جدا نیست. این فرزندان در دستان همسرانی پرورش یافتند که با ارزش ها و عقیده شهدای عزیز سالها آشنا هستند. این افراد باید یک هدف مشترک و موثر داشته باشند.”

وی افزود: ” عزیزان من وضعیت جامعه به گونه ای است که بصورت فردی نمی شود کاری را انجام داد بلکه باید بصورت جمعی شکل گیرد به همین دلیل تشکل فرزندان شاهد و ایثارگر شکل گرفت.”

دکتر فلاح مشاور و سخنگوی تشکل فرزندان شاهد و ایثارگر هم گفت: “بنده فرزند شهید هستم و هر روز صبح که از خواب بیدار می شوم می بینم کاری که می خواهم انجام دهم در خور پدرم است یا خیر”

وی افزود: “بنده برای این که در بین شما سخنرانی کنم به سایت آیت الله خامنه ای مراجعه کردم و از فرمایشات ایشان برای امروز استفاده کردم.”

فلاح افزود: ” آیت الله خامنه ای موافق جنگ نرم هستند و من هم از نظر ایشان حمایت میکنم، بعضی از مسئولین می گویند که مردم خسته و ناامید هستند! اما بنده مخالفم زیرا مردم با حمایتشان در انتخابات و حضور در راهپیمایی 22 بهمن خلاف این امر را ثابت می کنند.”

وی ادامه داد: “ما فرزندان شهید نه چپی هستیم و نه راستی”

وی در آخر گفت: “این تشکل ها برای تضعیف بنیاد شهید نیست بلکه بنیاد شهید پایه و ستون اصلی ما می باشد.”

جعفرزاده نماینده مجلس مردم رشت با خیز مقدم به دکتر افتخاری گفت: ” بنده لازم می دانم چند نکته را عرض کنم اولا استان ما در سوگ بزرگی قرار دارد. بزرگی که پدر شهید بود و از بین ما رفت آیت الله امینیان. آقای قربانی به دلیل مشکلات روحی بر اثر این واقعه نتوانستند در این مراسم شرکت کنند و آقای نجفی استاندار گیلان ایشان را همراهی کردند.”

جعفرزاده افزود: “اگر می خواهید یک استان یک شهر و یک تشکل پیشرفت نکند در آن اختلاف ایجاد کنید ما باید همدل باشیم تا به هدفمان برسیم.”
سپس دکتر افتخاری نماینده مجلس مردم تهران و رییس فراکسیون فرزندان شهید که به عنوان مهمان به این همایش دعوت شده بود، به ایراد سخنرانی پرداخت.

دکتر افتخاری گفت: “باید خیر مقدم بگویم به غواصانی که هرچند از دریا رفتند اما به آسمان راه یافتند. عزیزانی که در خاطراتشان کربلای 4 آمده است همان عملیاتی که همسر و پدر بنده در آن به شهادت رسیدند.”

وی افزود: “ما باید از غواصان الگو بگیریم یا الگو هایی که از ماهواره ها می فرستند یا الگوهایی که متاسفانه مسئولین از آن حمایت می کنند به راستی کدام الگو به الگوی آسمانی ما نزدیک تر است؟!”

نماینده مردم تهران ادامه داد: “ما فقط لبخند و رضایت رهبر را می خواهیم و از آقایمان می خواهیم تا ما را به عنوان سربازانش بپذیرد. ما وارث خون شهدا هستیم. هرچند ما ولی دم هستیم اما بسیار به نظام بدهکار می باشیم.”

افتخاری افزود: “ما به مذاکرات هسته ای و زیاده خواهی های آمریکا خوش بین نیستیم چون ما حق هستیم و آن ها باطل و ما به قول زهبر می مانیم تا آمریکایی ها چهره واقعی خویش را نشان دهند. اگر ما پشت سر ولایت حرکت کنیم می دانیم که چه تصوری باید از مذاکرات هسته ای داشته باشیم. این ها همان دشمنان ما هستند و فرقی نکرده اند.”

وی ادامه داد: “ما باید از تفرقه هایی که بین خانواده شهدا از طریق گوشی های موبایل ، ماهواره ها، دوستان ساده لوح و دشمنانی که خود را دوست جلوه می دهند، به وجود می آید بپرهیزیم و پشت سر رهبری پیش رویم.”

افتخاری گفت: “فرزندان شاهد باید تحت پرچم ولایت باشند. ما باید به کسانی که بخاطر تحریم های اخیر چه از نظر مالی و چه از نظر علمی آسیب دیده اند، کمک کنیم.”

وی در پایان گفت : “فراکسیون ما تنها فراکسیونی است که توفیقات زیادی داشته است. ما هر وقت که از رهبر درخواست ملاقات کردیم یک ماه نکشید که ترتیب ملاقات خصوصی را با ما دادند. ما در مجلس اسلامی فراکسیون دفاع مقدس تشکیل داده ایم که وظیفه اش ثبت و ضبط و نشر دفاع مقدس می باشد.”