فرماندار اسبق رشت جوانان و دانشجویان را موتور محرک پیشرفت جامعه دانستند و روحیه آرمان خواهی و مطالبه گری جوانان را نیاز ویژه امروز کشور عنوان کرد.

به گزارش ندای گیلان،سید ولی اله عظمتی فرماندار سابق رشت و نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، اظهار داشت: امروز باید با تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و پیروی از رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای، راه امام و شهدا را برای رسیدن به قله های تعالی دنبال کنیم.

عظمتی با تاکید بر ضرورت انکارناپذیر اتحاد و همدلی در بین نیروهای جبهه انقلاب و توجه به این اصل مهم گفت: نباید بگذاریم عده ای با تفرقه افکنی در بین نیروهای مومن انقلابی گیلان به اهداف خود دست یابند. همه باید بدانیم که رمز پیروزی در تمامی عرصه ها، حضور فعال و آگاهانه مردم در صحنه است.

فرماندار اسبق رشت جوانان و دانشجویان را موتور محرک پیشرفت جامعه دانستند و روحیه آرمان خواهی و مطالبه گری جوانان را نیاز ویژه امروز کشور عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش جوانان در پیروزی انقلاب و در دفاع مقدس گفت: تجربه نشان داده است که هر جا به جوانان اعتماد کرده ایم، پیروزی از آن ما بوده است.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو و تاکید بر ضرورت حضور حداکثری مردم در این عرصه گفت: مجلس خانه ملت و نهاد مستقلی است که باید صدای مردم از آن شنیده شود و حقوق و مطالبات مردم در آن دنبال گردد و از ظرفیت قانون گذاری آن در تسهیل امور کشور باید نهایت استفاده را کرد.

عظمتی در پایان از دانشجویان و جوانان خواست خود را با اندیشه های بلند امام و رهبری پیوند دهند و در این مسیر برای تحقق آرمان های انقلاب از هیچ کوششی دریغ نورزند.

در این همایش مهرزاد امیدوار، دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه گیلان که به نمایندگی از جمع حاضر سخنرانی کرد، در بخشی از مطالب خود ضمن تاکید بر ضرورت تغییر در وضع موجود، خطاب به حاضرین گفت: باید دست به دست هم بدهیم تا عده ای با ناکارآمدی خود فقر و نگون بختی را برما تحمیل نکنند.

وی در ادامه افزود: دور هم جمع شده ایم تا آنانی که بر بیت المال چنبره زده اند و جیب هایشان از پول های کثیف پر شده است، از مسیر تصمیم‌گیری مردم کنار بروند و مشغول دنیای خود و برگزاری جشن‌های اینستاگرامی و تولد بازی برای خود باشند.

مهرزاد امیدوار در ادامه با انتقاد از برجام و کسانی که هنوز از خواب خرگوشی در دفاع از برجام جوانمرگ شده بیدار نشده اند گفت: ما امروز در کنار هم قرار گرفته ایم تا آفتاب تابان عدالت و حقیقت بر جامعه ما روشنایی بخشد و تاریکی نگون بخت برجام از کشور ما رخت برکند. برجامی که قرار بود با آن هم چرخ زندگی مردم بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها، آنچنان با طاعونِ غربزدگی و کدخداپرستی از بین رفت که نه تنها چرخ زندگی مردم و سانتریفیوژها را متوقف کرد بلکه چرخِ ارّابه صنعت و تولید و اقتصاد جامعه را نیز در سنگلاخی گرفتار کرد که ایران را چند دهه به عقب برگردانده است.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد نمایندگان فعلی شهر رشت گفت: زمانی که ما دلخوش بودیم که در مجلس، نمایندگان مردم می توانند صدای ملت باشند و از حقوق آنان دفاع نمایند، افسوس که نمایندگان شهر ما در خواب بودند.

او در ادامه با انتقاد از ناکارآمدی مدیران استان و همچینی به کارگیری مدیران غیر بومی و نادیده گرفتن ظرفیت های جوانان شهر رشت و استان گیلان گفت: گیلانی که بهترین و عالی ترین نخبگان و مدیران را در خود دارد، چرا به دست ناتوان ترین و ناکارآمدترین افراد غیر بومی افتاده است؟ استاندار، غیر بومی؛ معاون استاندار، غیر بومی؛ شهردار، غیر بومی؛ مدیر کل، غیر بومی؛ شما به چه حقی استان را به چوب تاراج زده اید؟

امیدوار همچنین گفت: آقای نماینده ای که دغدغه درس و پول و ماشینِ فرزند خود را داری، بر چهره خسته مردمان نازنین رشت نگاه کن! ببین با چه قیمتی آینده اینان را می فروشی؟

وی در ادامه گفت: اینجا سرزمینِ میرزا کوچک خان است و عَلَمی که به دست غیرتمند آن مجاهد گیلانی برافراشته شده، امروز در دست توانمند جوانان رشتی قرار دارد و ما نخواهیم گذاشت خواب خرگوشی شما و طمع مال اندوزی بی پایان شما، فرصت را از این سرزمین دور نماید. ما برای پیشرفت و توسعه و آبادانی رشت قیام کرده ایم و تغییر را برای اصلاح وضع موجود می خواهیم.

این دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه گیلان با انتقادی تند خطاب به نمایندگان فعلی گفت: آقای نماینده ای که سهمیه منابع توسعه اقتصادی گیلان را به فروش می رسانید تا هزینه انتخابات خود را تامین نمایید و یا از سر غفلت و جهل و ناتوانی منافع شهرستان خود را دنبال نمی کنید، با چه رویی دوباره پا به میدان رقابت می گذارید؟ یکی ۱۲ سال، دیگری ۸ سال و آن یکی ۴ سال. به راستی چرا گزارش عملکرد واقعی خودتان را به مردم ارائه نمی کنید؟

وی با طرح سوالی خطاب به یکی از نمایندگان فعلی گفت: مگر می شود نماینده جریان اصولگرایی باشید و بعد به دنبال انتصاب اطرافیانتان در دولت مستأصل و ناکارآمد فعلی باشید؟ آیا می دانید این وادادگی شما و چشم طَمع دوختن به گرفتن صندلی ریاست برای نزدیکان خود، ریل کار و تلاش و خدمت را به ریل ناکارآمدی و ناتوانی و چاپلوسی منحرف می کند و چه هزینه سنگینی را بر مردم تحمیل می کنید؟

وی افزود: چطور می توانید با پرچم اصولگرایی وارد میدان رقابت شوید و اما عهد و پیمان با شیخِ اصلاحاتِ استان ببندید و نردبانی شوید برای رسیدن سرلیست ائتلاف امید به ریاست کمیسیون آموزش عالی مجلس؟ رأی فروشی به چه قیمتی؟ ما با این نفاق و دورویی مخالفیم و نخواهیم گذاشت نفاق بر چهره شهر حاکم شود.

وی در بخش انتهایی صحبت های خود با مخاطب قرار دادن سید ولی اله عظمتی، معاون پیشین هماهنگ کننده سپاه استان، اینگونه ادامه داد که: ما می خواهیم با آن روحیه پاسداری و انقلابی ای که از شما سراغ داریم و با آن روحیه خدمت و کار و تلاش که در دوران مسئولیت در این استان از شما شاهد بوده ایم، برای تغییر و تحول گام بردارید و برای نقش آفرینی جوانان و نخبگان این شهر در لایه های مدیریتی، فرصت فراهم سازید و با فساد و ظلم و تبعیض رخنه کرده در این شهر، مبارزه کنید. اینگونه ما هم در کنار شما و با شما به دنبال تحول خواهیم بود.