دادستان مرکز گیلان با بیان اینکه در حال حاضر پرونده قضایی برای افراد دخیل در پروژه بی‌آر‌تی رشت تشکیل و احکام بدوی هم در مورد آن صادر شده است اضافه کرد: قطعا این افراد باید پاسخگوی عملکردشان باشند و ما هم به عنوان مدعی‌العموم وظیفه خودمان می‌دانیم تا آخر موضوع را مورد پیگیری قرار دهیم.

به گزارش ندای گیلان،«سید مهدی فلاح میری» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسببان اجرای پروژه بی‌آر‌تی رشت باید پاسخگوی اعمال خود باشند از طرفی دستگاه قضا و مدعی‌العموم نیز موضوع تضییع حقوق بیت‌المال در پروژه بی‌آر‌تی رشت را با جدیت پیگیری می‌کند.

 

دادستان عمومی و انقلاب استان گیلان عنوان کرد: پس از جمع‌آوری نرده‌های بی‌آر‌تی رشت توسط شهرداری که اخیرا اتفاق افتاد بحث اینکه از این بیت‌المال چگونه استفاده خواهد شد و چه سرنوشتی پیدا می‌کند به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل شده بود به همین علت ما به عنوان مدعی‌العموم موضوع را سریعا مورد پیگرد قرار دادیم.

 

فلاح میری تصریح کرد: بدون تردید رسیدگی به عملکرد فردی که آن اهمال‌کاری را در قضیه مربوط به اجرای پروژه بی‌آر‌تی رشت انجام داد که نهایتا به تضییع حقوق بیت‌المال منجر شد در دستور کار دستگاه قضایی قرار داشته و دارد زیرا اینکه با این افراد چه اقدامات قضایی انجام شد و با آنان چگونه برخورد شد، یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پرونده قضایی برای افراد دخیل در پروژه بی‌آر‌تی رشت تشکیل و احکام بدوی هم در مورد آن صادر شده است اضافه کرد: قطعا این افراد باید پاسخگوی عملکردشان باشند و ما هم به عنوان مدعی‌العموم وظیفه خودمان می‌دانیم تا آخر موضوع را مورد پیگیری قرار دهیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب استان گیلان یادآور شد: علاوه بر پیگیری افراد دخیل در اجرای پروژه بی‌آر‌تی رشت مدعی‌العموم نسبت به اموال و نرده‌هایی که توسط شهرداری جمع‌آوری شد نیز حساسیت دارد زیرا باید برای ما مشخص شود که این اموال دقیقا در کجا مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا مجددا در کجا قرار است حیف و میل شود.

 

فلاح میری از پیگیری‌هایی که تاکنون انجام و تذکراتی که در همین مورد  داده شده است سخن گفت و ابراز داشت: شهرداری رشت اخیرا نسبت به جمع‌آوری نرده‌های بی‌آر‌تی و جانمایی مجدد از این‌ اموال در برخی از نقاط شهر رشت مانند استفاده به عنوان حفاظ در تالاب عینک رشت، کانال‌های آبی و استخرهایی که خطراتی برای مردم به همراه داشت اقدام کرده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما به عنوان مدعی‌العموم پس از آن‌که گزارش جمع‌آوری نرده‌های بی‌آر‌تی و استفاده از این اموال در دیگر نقاط شهر رشت با ابتکار شهرداری به دستمان رسید به صورت حضوری در محل‌هایی که شهرداری اعلام کرده بود حاضر شدیم تا به صورت میدانی موضوع جانمایی نرده‌های بی‌آر‌تی را پیگیری کنیم.