محمودیان گفت: در حال حاضر مردم رشت بیش از شهر هوشمند به آسفالت مناسب و بدون چاله نیاز دارند و از هزینه های بالای اجاره خانه رنج می برند. مردم رشت از شورا و شهرداری انتظار دارند برای رفع مشکل ترافیک،پارکینگ و حمل نقل عمومی نامناسب اقدام کنند، و شعارهای زیبا دردی از آنها دوا نمی کند.

محمد محمودیان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و تاکید بر اینکه رای مردم سرنوشت شهر را طی ۴سال آینده رقم خواهد زد، گفت: باید تلاش شود به کارنامه افراد ،سوابق اجرایی، توانایی و اهداف و برنامه های آنها توجه شده تا افرادی انتخاب شوند که تصمیم های درستی را اتخاذ کنند.

این کارشناس مدیریت شهری در پاسخ به سوالی در خصوص وعده های برخی از نامزدها با اشاره به اینکه نباید با دادن وعده های غیر کارشناسی برای شهر و مردم رشت نسخه پیچید ، افزود: اخیراً در خصوص شهر هوشمند صحبت های بسیاری مطرح شده که اصل این موضوع که رشت را در تراز شهرهای بزرگ جهان دیده اند، امیدوار کننده است. اما رسانه ها باید سوال کنند آیا زیرساخت های شهر هوشمند در رشت فراهم شده است و اساسا آیا مشکل امروز مردم رشت شهر هوشمند است؟

بسیاری از مناطق رشت هنوز اینترنت پرسرعت ندارند

رئیس کمیسیون عمران شورای سوم شهر رشت با تاکید بر اینکه باید در رایزنی با اپراتور ها و واگذاری زمین ها برای نصب دکل بکوشیم، مناطق مختلف رشت از سرعت اینترنت مناسب و پوشش آنتن یکسان برخوردار شوند، گفت: درحالی که نصب دکل های مختلف چهره نازیبایی به شهر داده است، هنوز با مشکل سرعت پایین اینترنت مواجه هستیم ، که باید هم زمان با تجمیع دکل ها ،توسعه اینترنت نسل چهارم و برنامه ریزی برای استقرار اینترنت نسل پنجم را در چشم انداز سال های آینده شهر رشت مورد توجه قرار دهیم.

محمودیان گفت: در حال حاضر مردم رشت بیش از شهر هوشمند به آسفالت مناسب و بدون چاله نیاز دارند و از هزینه های بالای اجاره خانه که یکی از دلایل آن از عدم تسهیل ساخت و ساز اصولی بر روی زمین های نسقی است، رنج می برند. مردم رشت از شورا و شهرداری انتظار دارند برای رفع مشکل ترافیک،پارکینگ و حمل نقل عمومی نامناسب اقدام کنند، و شعارهای زیبا دردی از آنها دوا نمی کند.

باید زیرساخت ها را در شهر رشت توسعه دهیم

این کارشناس مدیریت شهری گفت: شیوع ویروس کرونا و تاکید بر لزوم عدم تجمع مردم در مکان های مختلف نشان داد تا چه اندازه نیاز است بکوشیم زیرساخت های شبکه و اینترنت در شهر رشت توسعه پیدا کند و مردم بتوانند خدمات مختلف را به صورت برخط و یکپارچه دریافت کنند .از همین رو باید برای کوشید تا میز خدمت الکترونیک و سامانه درخواست ها و مکاتبات با شهرداری رشت به نحو مطلوبی در پرتال شهر رشت تعبیه شده و از اتلاف وقت مردم جلوگیری شود.