رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به برگشت اعتبار پژوهشی برخی از دستگاه‌ها، گفت: طولانی شدن فرآیند تصویب طرح‌های پژوهشی موجب شد که فرصت استفاده از اعتبارات از دست برود.

به گزارش  ندای گیلان از رشت،شراره کاووسی با اشاره به سهم پژوهش در بودجه سال آینده، اظهار کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱، یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای اختصاص یافته به دستگاه‌های اجرایی برای امر پژوهشی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه هر ساله پس از احصاء اعتبارات هزینه‌ای استان و تصویب طرح‌های پژوهشی اعتبار مربوطه به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود، افزود: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند یک درصد سهم پژوهشی را احصا کرده و پس از طی مراحل قانونی به امر پژوهش اختصاص دهند.

وی با اشاره به عواقب عدم رعایت مفاد مربوط به طرح‌های پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: اگر دستگاهی به تعهدات خود در امر پژوهش عمل نکند در سال بعد جز دستگاه‌های اولویت دار برای دریافت اعتبار پژوهشی نخواهد بود.

کاووسی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها در سال گذشته به علت عدم جذب اعتبار پژوهشی، مبلغ اختصاص یافته را برگرداندند، ادامه داد: علت این امر نیز طولانی شدن فرآیند تصویب اولویت طرح‌های پژوهشی و عقد قرارداد آنها بوده که در بازه زمانی باقیمانده عملاً فرصت استفاده از اعتبار وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه رویکرد طرح آمایش سرزمینی پژوهشی بوده است، بیان کرد: پس از تحلیل وضعیت استان، بر اساس فرآیندهای پژوهشی برای توسعه استان سیاست گذاری کردیم.