جلسات بررسی وضعیت اعتبارات پروژه‌های سفر ریاست محترم جمهور به گیلان در دفتر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، در این جلسات که با حضور شراره کاوسی رئیس سازمان، غلامرضا رحیمی سرپرست معاونت هماهنگی برنامه‌وبودجه سازمان، رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان،مدیرکل راه و شهرسازی استان و معاون شرکت آب منطقه ای استان برگزار شد در خصوص وضعیت تخصیص اعتبارات پروژه‌های سفر رئیس محترم ‌جمهور به استان بحث و تبادل نظر شد.

شراره کاوسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور به گیلان، ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای چهار پروژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مصوب شده است، گفت: برای مجتمع فرهنگی لاهیجان از این محل ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که علی‌رغم اینکه سفر هیئت محترم دولت در ماه‌های انتهایی سال صورت، تا کنون مبلغ  ۳ میلیارد تومان به‌صورت نقدی برای این پروژه تخصیص پیدا کرده است.

وی هدف از برگزاری این جلسات را کنترل و پایش نحوه هزینه کرد اعتبارات سفر ریاست محترم ‌جمهوری و نظارت سازمان بر اساس برنامه مشخص شده دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل پروژه‌ها اعلام کرد و افزود: انتظار ما این است با تخصیص نقدی صورت‌گرفته، اقدامات موردنیاز برای تکمیل فضای داخلی و برق‌رسانی مجتمع فرهنگی لاهیجان، انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان همچنین با اشاره به لزوم تسریع عملیات اجرایی سدهای در دست احداث استان باتوجه‌به تخصیص‌های صورت‌گرفته به این پروژه‌ها از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور، خاطرنشان کرد: به‌عنوان‌مثال از این محل مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به سد مخزنی دیورش و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل سیستم انتقال سد شهر بیجار تخصیص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه برای سایر پروژه‌های آبرسانی در شهرستان‌های مختلف گیلان از این محل اعتبارت نقدی خوبی تخصیص پیدا کرده است، افزود: جمع اعتبارات تخصیص‌یافته برای پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای گیلان در سراسر استان ۱۱۳ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان همچنین به اعتبارات تخصیص‌یافته به پروژه‌هایی که اداره کل راه و شهرسازی استان مجری آن است اشاره کرد و اظهار داشت: از این ردیف اعتباری مبلغ ۲۶۰ میلیارد تومان برای پروژه های مختلف به راه و شهرسازی اختصاص پیدا کرده و انتظار می‌رود با تخصیص اعتبارات صورت‌گرفته برای پروژه‌هایی نظیر مجتمع فرهنگی رضوانشهر، استخر فرهنگیان رشت، پل سفیدرود، پل بد آب و… شاهد جهش پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و بهره‌برداری تعدادی از آنها در ماه‌های آینده باشیم.

کاوسی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی که اقدام به مبادله موافقت‌نامه اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور با سازمان می‌کنند باید شرح عملیاتی که قرار است با این اعتبار صورت بگیرد را گزارش داده و برای انجام آن متعهد شوند.

گفتنی است این جلسات با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مدیرکل راه و شهرسازی استان و معاون شرکت آب منطقه‌ای گیلان برگزار و در خصوص تعهدات دستگاه‌ها و شرح عملیات موافقت‌نامه‌ها، بحث و تبادل نظر شد.