رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: ۶۲ درصد اعتبارات عمرانی در سال ۱۴۰۱ شهرستان آستارا تخصیص یافت.

به گزارش ندای گیلان از آستارا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در نشست کمیته برنامه‌ریزی آستارا گفت: سرجمع تخصیص اعتبار‌های سال ۱۴۰۱ شهرستان آستارا ۶۲ درصد و به طور تقریبی برابر با میانگین تخصیص استان بوده است.

شراره کاووسی افزود: اعتبارات مصوب این شهرستان از محل‌های مختلف استانی، نفت و گاز، مدیریت بحران، قانون اصلاح معادن، قانون استفاده متوازن، استانی ۲ و بند ب تبصره ۱۸ در مجموع ۵۷۳ میلیارد ریال بوده که ۳۵۶ میلیارد ریال تخصیص یافت.

وی افزود: ۹۴ درصد اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان آستارا که حدود ۳۳۵ میلیارد است، به صورت نقدی پرداخت شد و تنها ۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات این شهرستان از محل اسناد خزانه بوده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به وضعیت منابع آبی کشور، هر طرح استانی برای بحث آب چه در بخش آب منطقه‌ای و چه بخش جهاد کشاورزی تخصیص ۱۰۰ درصدی داشت تا مدیران این دستگاه‌ها کمتر دچار مشکل شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان تاکید کرد: مدیران باید برای طرح‌های نیمه تمامی که با یک تخصیص حداقلی به پایان می‌رسند، با فرماندار یا دبیر شهرستان نامه‌نگاری کنند تا بحث تخصیص اعتبار مورد نیاز تعیین تکلیف شود تا هرچه سریعتر به پایان برسند.