مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با تاکید بر ضرورت اجرای طرح رفع موانع تولید، گفت: عدم امکان تامین وثایق از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی گیلان است.

به گزارش نداي گيلان: طهمورث لاهوتی‌اشکوری عصر امروز در نشست شرکت شهرک‌های صنعتی استان تسهیلات اعطایی به‌ویژه توان مالی را از مشکلات صنایع کوچک عنوان کرد.

وی نقش صنایع کوچک را در توسعه صنعتی و اقتصادی کلیدی، مهم و تعیین‌کننده دانست و افزود: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تنها ارائه‌دهنده ضمانت نامه‌های تعهد پرداخت برای صنایع کوچک در کشور است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در استان را برای بررسی مشکلات واحدهای صنعتی ذکر کرد و گفت: اعضای این کار گروه با حضور در شهرستان‌های مختلف مسایل موجود واحدهای صنعتی را بررسی کردند.

وی فقدان اعتبار لازم نزد بانک‌ها و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری و عدم امکان تامین وثایق را از دیگر مشکلات واحدهای صنعتی استان بیان کرد.

لاهوتی‌اشکوری با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی با وجود مشکلات و با توجه به ظرفیت‌های موجود خود محصولات را تولید می‌کنند، تصریح کرد: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته بخش زیادی از مشکلات صنایع گیلان مربوط به حوزه بانکی است.

وی ضمانت‌نامه حسن انجام کار، ضمانت‌نامه پیش‌پرداخت، ضمانت‌نامه گمرکی، ضمانت‌نامه تعهد پرداخت و ضمانت‌نامه تامین مالی را از مزایای صندوق توسعه ضمانت سرمایه‌گذاری برشمرد.

این مسئول اجرای صحیح قانون رفع موانع تولید را موجب ایجاد تحول اقتصادی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: مدیران واحدهای تولیدی می‌توانند از مزایای  صندوق مذکور استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه رفع موانع تولید در گیلان یادآور شد: بررسی اختلاف واحدهای تولیدی با دستگاه‌های اجرایی، ارائه راهکار برای برطرف کردن مشکلات و کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی از مهم‌ترین وظایف این کارگروه است.

لاهوتی‌اشکوری نقش صنایع کوچک به دلیل کاهش هزینه، امکان تولید انبوه و برخورداری از مدیریت تقسیم شده در امور مختلف تولیدی، مالی و اداری و… را در توسعه صنعتی و اقتصادی کشورها مهم خواند.

وی سازمان صنعت، معدن و تجارت را به عنوان دبیرخانه مرکزی کارگروه مذکور معرفی کرد و متذکر شد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل برای شرکت در جلسات کارگروه رفع موانع تولید استان دعوت می‌شود.