رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به مشکلات اصحاب رسانه و خبرنگاران گفت: برخی مسؤولان انتقادپذیر نبوده و این موجب می‌شود خبرنگار منتقد بایکوت شده و اجازه ورود به جلسات نداشته باشد و این امر با رسالت خبری مغایر است.

به گزارش ندای گیلان،محسن جعفری پیش از ظهر امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان اظهار کرد: شهید میرزا کوچک جنگلی با چاپ نخستین روزنامه جنگل با چاپ جنگلی به‌عنوان نخستین شهید رسانه گیلان شناخته می‌شود.

وی با اشاره به شهدای رسانه‌ای مدافع حرم گفت: شهید سید اسماعیل سیر نیا و حامد کوچک زاده به‌عنوان شهدای فعال و منتخب در عرصه رسانه معرفی شدند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان جشنواره ابوذر را بزرگ‌ترین رویداد رسانه‌ای استان گیلان عنوان کرد و افزود: این جشنواره به‌طور هم‌زمان در سراسر کشور در هر استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف جشنواره رسانه‌ای ابوذر گفت: تلاش ما این است تولیدات مختلف رسانه‌ای خبرنگاران در جامعه انعکاس یافته و برگزیدگان به مرحله کشوری برسند‌.

جعفری با اشاره به بخش‌های هشت‌گانه جشنواره ابوذر گفت: تولید ملی، اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی، بصیرت و دشمن‌شناسی، ۴۰ سالگی انقلاب و مسائل صنفی اصحاب رسانه از بخش‌های مختلف چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان بود.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه در جشنواره ابوذر سال گذشته هزار و ۲۷ اثر به دبیرخانه ارسال شد تصریح کرد: امسال دو هزار و ۶۴ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه ارسال شد که ۱۲ اثر در بخش تیتر، ۶ درصد در بخش خبر، ۳۳ درصد در بخش گزارش، ۲۰ درصد در بخش یادداشت، ۴ درصد در بخش، کاریکاتور و ۴ درصد در بخش رسانه‌ای به دبیرخانه جشنواره ابوذر ارسال شد.

وی با بیان به اینکه بسیج رسانه گیلان سه سال پیاپی در کشور مقام نخست را به دست آورد گفت: بسیج رسانه گیلان در جشنواره اشراف ستاد کل نیروهای مسلح حائز رتبه نخست در کشور شد.

جعفری با اشاره به برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای در رده سنی ۶ تا ۵۰ سال توسط سازمان بسیج رسانه گیلان افزود: اعزام تیم‌های رسانه‌ای به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی برای نخستین بار در کشور و امضای ۲۸ تفاهم‌نامه در راستای حمایت از تولید ملی از دیگر اقدامات سازمان بسیج رسانه گیلان است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان عدم امنیت شغلی، شرایط بد اقتصادی، حقوق ناچیز و حل نشدن مشکل بیمه خبرنگاران را از مشکلات اصحاب رسانه گیلان برشمرد و تصریح کرد: بااینکه خبرنگاری جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود اما این عزیزان هنوز بیمه نیستند، برخی مسؤولان انتقادپذیر نبوده و این موجب می‌شود خبرنگار منتقد بایکوت شده و اجازه ورود به جلسات نداشته باشد و این امر با رسالت خبری مغایر است./فارس