همه حرف‌های او کشک است. او به دنبال بزرگ کردن خودش است. رهنما دلش به حال کاراته و ورزش این کشور می‌سوزد؟ اگر این چنین است اول بیاید در مورد عملکرد خودش در استان گیلان توضیح دهد

‌‌‌‌‌ندای گیلان:مجید عبدالحسینی در گفت‌وگو یی، از شرایط کاراته‌کاهای تیم ملی چین، گفت: تیم ملی چین در حال حاضر شدیداً‌ تمرینات خود را در اطراف شهر پکن در یک فضای بسیار خوبی پیگیری می‌کند. طبق برنامه ریزی مسئولان فدراسیون این کشور قرار است کاراته‌کاهای چینی در مسابقات کاراته وان آلمان شرکت کنند.

قطعاً حضور در رقابت‌های کاراته وان آلمان به ملی پوشان ما کمک می‌کند تا با آمادگی بیشتری راهی مسابقات جهانی اتریش شوند. با توجه به اینکه تیم جوان و نوپایی داریم، امیدوارم در اتریش نتایج خوبی را کسب کنیم.

وی در ادامه افزود: تیم ملی چین در مسابقات شرق آسیا نتایج خوبی را کسب کرد. ما تیم را با ترکیب 6 شرکت‌ کننده راهی مسابقات کردیم که یک مدال برنز کسب کردند که نتایج برای ما قابل قبول است. با رئیس فدراسیون کاراته چین صحبت کرده‌ام و قرار است احمد صافی از مربیان خوب کاراته کشورمان برای برگزاری یک دوره سمینار آموزشی برای مربیان راهی چین شود.

سرمربی تیم ملی کاراته چین عنوان کرد: امیدوارم مثل دوره قبل که صافی با حضور در چین یک سمینار با کیفیتی را برگزار کرد در این دوره نیز او بتواند باز هم دانش فنی خود را در اختیار مربیان چینی قرار دهد و سطح فنی مربیان چینی را هم مثل مربیان کره‌ای و اردن بالا ببرد.

مجید عبدالحسینی در مورد انتقادهای مسعود رهنما از عملکرد تیم ملی در مسابقات جام وحدت و دوستی در ارومیه، اظهار داشت: تعجب می‌کنم که رهنما چگونه می‌آید از عملکرد تیم ملی کاراته در مسابقات ارومیه انتقاد می‌کند؟ اولا که او هیچ محلی از اعراب در کاراته ندارد و جایی از کاراته نبوده است که بخواهد در مورد همه مسائل اظهارنظر کند.

او حرف از کدام رزومه می‌زند؟ تیمی را که یک روز تمرین نداده بود را می‌گوید من قهرمان جهان کردم و کاپ او را به سرقت می‌برد و بعد از آن می‌آید مدعی خیلی از مسائل می‌شود که در اولین فرصت به آنها نیز خواهم پرداخت.

وی در ادامه افزود: همه حرف‌های او کشک است. او به دنبال بزرگ کردن خودش است. رهنما دلش به حال کاراته و ورزش این کشور می‌سوزد؟ اگر این چنین است اول بیاید در مورد عملکرد خودش در استان گیلان توضیح دهد.

او بگوید چرا استان گیلان در بازی‌های المپیک 2016 یک نماینده نداشت؟! این بزرگ‌ترین افت ورزش گیلان است. رهنما به جای اینکه از عملکرد کاراته انتقاد کند جوابگوی سقوط تیم‌های ملوان و داماش گیلان از لیگ برتر باشد. او مدیرکل ورزش این استان است که نقش اساسی در این ناکامی ورزش این استان دارد.سرمربی تیم ملی چین درادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: رهنما کسی است که با لابی‌بازی وارد کاراته شده است.

تمام تفکرات او به ضرر کاراته تمام می‌شود. او اگر به شیوه تمرین ملی‌پوشان در اردوهای تیم ملی انتقاد می‌کند یادش نرود که چند وقت اخیر در صحبت‌های خود مدعی شده بود که خوشحال است از اینکه هروی و روحانی مربی تیم ملی شدند چون در کنار من تجربیات ارزنده‌ای به دست آوردند. پس با انتقادهای اخیر خود عملکرد خودش را زیر سوال نبرد.

به نظرم وزیر ورزش باید به  ناکامی ورزش استان گیلان در طول سه سال اخیر قطعا بپردازد.عبدالحسینی در ادامه انتقادهای خود، خاطرنشان کرد: کارنامه و رزومه محمد بنا در کشتی فرنگی برای همه دنیا مشخص است. اصلا محمد بنا نمی‌داند که مسعود رهنما چه کسی است. انتقاد اخیر رهنما از نتایج کشتی فرنگی و محمد بنا واقعا خنده‌دار است.

او می‌خواست با این کار خودش را بزرگ کند. ما نباید فراموش کنیم که در سایر رشته‌ها نیز کاروان ورزش ایران عملکرد مطلوبی نداشت پس کسی نمی‌تواند عملکرد محمد بنا را زیر سوال ببرد. این انتقادها غرض‌ورزی است و او از جای دیگری خط گرفته بود. یادمان باشد که تکواندوی ایران که همیشه گل سرسبد کاروان ایران بود در این دوره از بازی‌های المپیک ناکام ماند پس آقایان به جای اینکه خودشان را بزرگ کنند به فکر ورزش استان گیلان باشند که نابود شده است.

جالب است بنا هیچ وقت با لابی‌بازی سرمربی تیم ملی نشده است چراکه او اصلا نیازی به لابی ندارد. کارنامه درخشان او گویای همه چیز است اما رهنما همیشه در هر کجا که بوده برحسب توانایی خود پست نگرفته است و بلکه با تکیه بر لابی خود پست گرفته است.

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: امیدوارم آقایان به جای شعار دادن به ورزش کمک کنند. اینکه امروز من بیایم و عده‌ای قرار بگیرند تا منافع من و استان من تامین شود تنها کاراته ایران لطمه خواهد خورد.

من حرف‌های زیادی برای گفتن دارم و قطعا یک روز افشاگری خواهم کرد. اگر حالا راهی دیار غربت شده‌ام فقط به خاطر این بوده که در ایران جایی برای ادامه کار ندیدم چون نگاه می‌کردم و می‌دیدم همه با لابی پست می‌گیرند و من آدمی بودم که لابی نداشتم و نمی‌توانستم پست بگیرم.

سال‌های زیادی به خاطر لباس تیم ملی و پرچم کشورم در میادین مختلف کتک خوردم و کتک زدم و بارها برای پرچم کشورم اشک ریختم.

امروز هم اگر تیم ملی ناکام شود آن لابی‌بازها که می‌خواستند در کاراته پست بگیرند مقصر اصلی هستند نه آنهایی که برای کاراته کتک خورده و زحمت کشیدند.سرمربی تیم کاراته چین، گفت: از امروز دیگر در مورد کاراته ایران سکوت نخواهم کرد چون وقتی می‌آییم و در یک کشور خارجی امکانات آنها و بازیکنان‌شان را نگاه می‌کنیم به کشور خودمان غبطه می‌خوریم.

امروز رضا مهماندوست‌ها را مورد استفاده قرا ر نمی‌دهیم و آنها را مزدور خطاب می‌کنیم. وقتی شما شرایط را فراهم نکردید که امثال مهماندوست و عبدالحسینی‌ها در ایران خدمت می‌کنند شما کاری کردید که آنها فرار کنند و بروند تا جایی دیگر به ادامه فعالیت بپردازند و بعد از اینکه موفق می‌شوند آنها را مزدور خطاب می‌‌کنند.

شما امروز به خاطر اینکه کم و کاستی‌های خود را پوشش دهید آنها را مزدور خطاب می‌کنید.وی در ادامه عنوان کرد: آشوری با دادن باج به آدم‌های بسیار ضعیف در کاراته به آنها پست داد. آدم‌هایی که با حق‌السکوت از او پست گرفتند.

امیدوارم که قضاوت ورزش به این امر مهم توجه کند و به آدم‌هایی که باعث کوچک شدن آنها می‌شوند مورد تایید خود قرار ندهند. امروز کاراته ایران نیاز به این دارد که از آدم‌های کارکشته و فنی استفاده کند نه از آدم‌هایی استفاده کند که با لابی آمده‌اند و پست گرفته‌اند.

برای من جالب است که قهرمانان دهه هفتاد که سال‌های سال برای کاراته ایران زحمت کشیدند حالا نیستند. امروز در تیم ملی جوانان و امید جای مهران بهنام‌فر، علی کتیرایی و مهدی عموزاده بسیار بسیار خالی است. این نفرات باید می‌آمدند و ورود می‌کردند. کاراته ایران همه چیز برای بزرگی دارد اما آدم بزرگ و تفکر بزرگ در آن وجود ندارد که آن آدم ها را به کاراته ورود دهند. مشکل جامعه کاراته ما لابی‌بازی و پارتی‌بازی است.وی در ادامه عنوان کرد: من در کشوری که کمونیست هستند برنامه‌ریزی می‌بینم.

آنها فقط و فقط قانون برایشان حرف اول را می‌زند و برترین‌ها فعال هستند اما در کشور ما که حرف اول را قانونمندی می‌زند لابی‌بازی بیداد می‌کند. امیدوارم در ایران از بایسته‌ سالاری دست برداریم و به شایسته‌سالاری برسیم.

امروز باید از آدم‌های کارکشته، شایسته و فنی استفاده کنیم. امروز با شعار نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.عبدالحسینی در ادامه عنوان کرد: امیدوارم که برای المپیک 2020 برنامه دقیقی داشته باشیم.

از آدم‌هایی که با لابی و با بهره‌ گرفتن از موقعیت‌های شغلی و پارتی‌بازی می‌آیند و در ورزش پست می‌گیرند جلوگیری کنیم. امروز مشکل ما عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات ارومیه نیست چراکه ما تا مسابقات جهانی اتریش دو ماه فرصت داریم. ملی‌پوشان ما نباید در ارومیه با صددرصد آمادگی شرکت می‌کردند. همین که آنها با 40 تا 50 درصد آمادگی خود حضور داشتند برای ما کافی است.

آنها قطعا با تدبیر کادر فنی تا دو ماه آینده آماده خواهند شد. امروز مشکل ما این است که با تفکرات غلط سعی در این داریم تا ذهن سرپرست فدراسیون کاراته را درگیر کنیم. او یک مدیر است و شاید با مسائل روز کاراته خیلی آشنا نباشد اما امیدوارم طباطبایی دقت لازم را داشته باشد که توسط سودجویان دور نخورد و کاراته را در مسیر توسعه و رشد خود در دوران مدیریت قرار دهد.

وی در پایان عنوان کرد: همه جامعه کاراته تیم ملی کشورمان را دعا کنند تا آنها پیروز شوند. من امروز به همه ملی‌پوشان قول می‌دهم اگر در مسابقات جهانی اتریش موفق شوند حتما جایزه‌ قابل توجهی برای آنها در نظر خواهم گرفت.

امیدوارم این امر محقق شود. امیدوارم آنهایی که با دو رویی آمدند و در تیم‌های ملی کاراته پست‌های مختلفی گرفتند از کاراته بیرون بروند و این رشته را به دست اهل خود بسپارند. شاهد موفقیت کاراته در المپیک شوند.

 

/فارس