امیر خجسته ، با اشاره به ابهامی که در رسانه ها مبنی بر رد روند بررسی استانی شدن انتخابات به وجود آمده است، گفت: آنچه که امروز محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری عنوان کرد که به از اولویت خارج شدن طرح استانی شدن انتخابات اشاره داشت با طرحی که در مجلس در حال پیگیری هستیم متفاوت است.

ندای گیلان:امیر خجسته ، با اشاره به ابهامی که در رسانه ها مبنی بر رد روند بررسی استانی شدن انتخابات به وجود آمده است، گفت: آنچه که امروز محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری عنوان کرد که به از اولویت خارج شدن طرح استانی شدن انتخابات اشاره داشت با طرحی که در مجلس در حال پیگیری هستیم متفاوت است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: طرحی که در مجمع بررسی شد پیشنهاد کمیسیون دفاعی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مجمع بود که از اولویت خارج شد.

وی افزود: این پیشنهاد در خصوص استانی- حوزه انتخابیه ای شدن انتخابات بود و به سبک استانی شدن انتخابات عراق تشابه داشت که البته در مجمع رأی نیاورد و از اولویت خارج شد.

خجسته به طرح استانی شدن انتخابات که در مجلس در دست بررسی است اشاره کرد و یادآور شد: طرحی که در کمیسیون شوراهای مجلس در حال بررسی است طرح شهرستانی- استانی شدن انتخابات است که به طور کلی با پیشنهادی که در مجمع مطرح شد تفاوت دارد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: طرح استانی شدن انتخابات در مجلس با 75 رأی به کمیسیون شوراها ارجاع شد که هم اکنون در دستور کار قرار داشته و روند بررسی آن ادامه دارد.خانه ملت