مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: ائمه جماعات و مبلغان دینی مشترکان از منابع آبی استان را به صرفه‌جویی در مصرف آب بر اساس اعتدال و آموزه‌های دینی توصیه کنند.

ندای گیلان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: ائمه جماعات و مبلغان دینی مشترکان از منابع آبی استان را به صرفه‌جویی در مصرف آب بر اساس اعتدال و آموزه‌های دینی توصیه کنند.

کاظم لطفی در جمع امامان جماعات اداره‌های آب و فاضلاب شهری گیلان با اشاره به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، ضرورت صرفه‌جویی در مصرف این مایع حیاتی را مورد تاکید قرار داد.

وی ارائه خدمات‌ آبرسانی را جزء وظایف مهم شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان عنوان کرد و افزود: ائمه جماعات و مبلغان دینی به‌ویژه در ماه مبارک رمضان مشترکان از منابع آبی را به صرفه‌جویی در مصرف آب بر اساس اعتدال و آموزه‌های دینی توصیه کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم مذکور با بیان اینکه گام‌های موثری در شرکت آب و فاضلاب شهری استان برداشته شده است، اظهار کرد: مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان باید علاوه بر تبلیغ دین، مردم را به صرفه‌جویی در مصرف آب ترغیب و رهنمود کنند.

جبار کوچکی‌نژاد رسیدگی به مشکلات مردم را بخشی از وظایف روحانیون و مبلغان دینی دانست و گفت: فضای جامعه باید به گونه‌ای مدیریت شود که همواره شرایط معنوی در آن حاکم باشد و روحانیون دراین زمینه نقش مهمی دارند.

دبیر امور فرهنگی و دینی آبفای گیلان نیز در نشست مذکور با اشاره به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، اظهار کرد: هر ساله از یکم تا هفتم تیر ماه به عنوان هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده و شرکت آبفای گیلان نیز همگام با دیگر استان‌ها در راستای ترویج مصرف بهینه آب اقدام می‌کند.

حمیدرضا ناطقی بهینه‌سازی و رعایت الگوی مصرف برای رسیدن به میزان متوسط سرانه مصرف را یکی از موارد ضروری دانست و تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ارائه اطلاعات و راهکارهای صرفه‌جویی بخشی از تلاش‌های شرکت آبفای گیلان در این زمینه است.

وی درباره فعالیت شورای فرهنگی شرکت آبفا در ارزیابی سال 93، خاطرنشان کرد: بر اساس این ارزیابی، شرکت مهندسی آبفای کشور موفق به کسب 98 امتیاز و ستاد اقامه نماز وزارت نیرو نیز شایسته تقدیر شد.

دبیر امور فرهنگی و دینی آبفای گیلان کسب این دستاوردها را با حمایت‌های موثر مدیریت عامل و تلاش جمعی اعضای شورای مذکور و ائمه جماعات عنوان کرد.