رئیس شورای اسلامی شهر سنگر ضعف برق را از مشکلات این شهر عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی پست فشار قوی برق در سنگر جزو ضروریات است.

ندای گیلان:رئیس شورای اسلامی شهر سنگر ضعف برق را از مشکلات این شهر عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی پست فشار قوی برق در سنگر جزو ضروریات است.

محمدرضا پوررجبی ، سنگر را یکی از پنج بخش با وسعت بزرگ این شهرستان عنوان کرد.

وی درباره نام شهر سنگر افزود: شهر سنگر در جنگ جهانی دوم محل استقرار نیروهای دفاعی ایران بود به همین دلیل روی آن نام سنگر گذاشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنگر با بیان اینکه در گذشته سنگر از رونق خاصی برخوردار بود، گفت: سنگر در مسیر راه قدیمی و اصلی قبل از احداث راه جدید رشت به تهران قرار داشت و از رونق خاصی برخوردار بود اما با ساخت راه جدید، سنگر دچار ترافیک‌های سنگین شد که در پیشرفت آن تأثیرگذار بود.

وی ادامه داد: جاده جدید از جنب پلیس راه رشت‌ ـ‌ سراوان‌ ـ‌ کوچصفهان احداث شد و در مسیر کریدور جاده تهران به شرق گیلان قرار گرفت که باعث تردد بیشتر به سنگر شد و به اقتصاد سنگر تا حدودی کمک کرد.

پوررجبی با بیان اینکه با ساخت راه مذکور ورود ماشین‌آلات سنگین و بسیار از داخل شهر سنگر افزایش یافت، تصریح کرد: با توجه به وسعت کم خیابان‌های شهر سنگر توقف ماشین‌آلات باعث مشکل ترافیک در شهر شد و هنوز این روند ادامه دارد.

وی از اجرای پروژه کنارگذر در سنگر خبر داد و افزود: فاز نخست این کنارگذر اجرا شده و فاز دوم آن نیز در حال اجرا است، به همین منظور یکسری اصلاحات هندسی در خیابان‌های شهر سنگر انجام شد که تا حدودی ترافیک سنگین سنگر در ایام تعطیل را کاهش می‌دهد.

این مسئول کنارگذر سنگر را پروژه مهم این شهر عنوان کرد و گفت: در سنگر بازار هفتگی روزهای دوشنبه برپا است، که این امر مشکلاتی را برای تردد مردم در بحث ترافیک ایجاد می‌کند.

وی از انتقال بازار هفتگی سنگر به ابتدای خیابان شریعتی این شهر خبر داد و افزود: در حال انجام مقدمات برای انتقال بازار هفتگی سنگر هستیم.

پوررجبی گسترش، حفظ و نگهداری انشعابات در زمینه آب و فاضلاب شهری سنگر و گازرسانی را از مشکلات عنوان کرد و یادآور شد: اداره فاضلاب به دلیل کمبود منابع مالی در سنگر ضعیف عمل می‌کند ضمن اینکه در بحث برق نیز با افت فشار مواجه هستیم و نیاز به راه‌اندازی پست فشار قوی است تا ضعف برق سنگر جبران شود.