رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت گیلان به یک ثبات نسبی رسیده و دیگر شاهد موج شدید ابتلا مردم استان به ویروس کرونا نیستیم، گفت: استان گیلان و دیگر مراکز کشور که با شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه بودند با وجود آنکه هم‌اینک شرایط بسیار بهتری نسبت به هفته‌های قبل دارند اما همچنان در معرض خطر هستند.

به گزارش ندای گیلان،ذبیح‌الله نیکفر در گفت‌وگویی، با بیان اینکه برای پیشگیری از بیماری ویروس کرونا که همواره در کنار ما خواهد ماند و جامعه را مورد تهدید قرار می‌دهد باید سبک زندگی مردم تغییر کند اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت گیلان به یک ثبات نسبی رسیده و دیگر شاهد موج شدید ابتلا مردم استان به ویروس کرونا نیستیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان ضمن تشکر و قدردانی ویژه از آحاد مردم استان برای همکاری با طرح‌های وزارت بهداشت و درمان به ویژه در ایام تعطیلات نوروز امسال عنوان کرد: کادر درمانی، حوزه سلامت و متولیان امر برای نجات و ایجاد شرایط آرام در گیلان تلاش بسیاری کردند بنابراین لازم است مردم نیز همچنان همکاری‌های لازم را داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادره توسط مردم را در این مقطع زمانی لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: استان گیلان و دیگر مراکز کشور که با شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه بودند با وجود آنکه هم‌اینک شرایط بسیار بهتری نسبت به هفته‌های قبل دارند اما همچنان در معرض خطر هستند.

نیکفر اجرای طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند در کشور و نقش تعیین کننده مردم برای نتیجه‌بخش بودن آن‌ها در جامعه را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: این مردم هستند که باید همکاری لازم را با حوزه سلامت داشته باشند وگرنه با طرح‌های فاصله‌گذاری چه هوشمند و چه غیرهوشمند نمی‌توان در مسیر مبارزه با کرونا گام برداشت.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه کادر درمانی این استان مشکلات و رنج‌های زیادی را تحمل کرده و بدون حداقل تجهیزات حفاظت فردی همچنان در میدان مبارزه باقیمانده‌اند خاطرنشان کرد: در حالی که شاهد تلاش‌ها و از خودگذشتگی حافظان سلامت برای نجات جان مردم بودیم اما برخی از دولتی‌ها در پستوها خود را پنهان کردند.

وی با بیان اینکه حتماً پس از مهار ویروس کرونا در کشور و عادی شدن شرایط زندگی مردم باید به موضوع عملکرد این دسته‌ از مسئولان دولتی رسیدگی شود افزود: برخی از تصمیم‌گیری‌های غلط دولت نیز در شیوع کرونا تأثرگذار بود از طرفی از نهادهایی که حافظ حقوق عامه هستند انتظار داریم به موضوع عملکرد برخی مدیران دولتی ورود کنند.

/تسنیم