منتظری، انجام فعالیت‌های زیربنایی در حوزه بازرگانی را ضرورت دانست و افزود: با فعال‌تر کردن رایزنان بازرگانی باید تعامل بیشتری در کشورهای هدف برای توسعه بازرگانی ایجاد کنیم.

ندای گیلان:علی منتظری ظهر امروز در جلسه مقدماتی و توجیهی نخستین دوره آموزش عالی مدیریت کسب و کار در گرایش مدیریت دیپلماسی بازرگانی با تأکید بر ارتقای سطح دانش و مهارت‌های دیپلماتیک در حوزه بازرگانی و افزایش اطلاعات در زمینه مذاکرات بازرگانی اظهار کرد: آشنایی با نحوه بازرگانی با کشورهای هدف و مطالعات گسترده در زمینه قوانین حقوقی بازرگانی بین‌المللی یکی از مهم‌ترین نیازها در عرصه بازرگانی خارجی است.

وی، انجام فعالیت‌های زیربنایی در حوزه بازرگانی را ضرورت دانست و افزود: با فعال‌تر کردن رایزنان بازرگانی باید تعامل بیشتری در کشورهای هدف برای توسعه بازرگانی ایجاد کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تلاش این سازمان در افزایش سهم دانش علمی و عملی در بخش بازرگانی خبر داد و بیان کرد: اکنون تعامل خوبی در زمینه استفاده از ظرفیت‌های حوزه تولید و بازرگانی و همچنین ارتقای سطح کیفی و ایجاد تنوع در آموزش‌های مورد نیاز در این بخش به وجود آمده است.

منتظری با بیان اینکه گیلان یکی از مهم‌ترین دروازه‌های صادرات و بازرگانی خارجی در کشور است، تصریح کرد: حضور مدیران بخش تولید و بازرگانی و همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی در دوره‌های آموزشی نقش موثری در توسعه اقتصادی استان دارد.

* گسترش بازرگانی خارجی گیلان با توجه به اقتصاد مقاومتی

رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان نیز در جلسه مذکور به آغاز نخستین دوره آموزشی مدیریت عالی کسب و کار با گرایش دیپلماسی بازرگانی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در گیلان و نزدیکی به کشورهای سی.آی.اس، تاریخچه بازرگانی خارجی و موقعیت جغرافیایی استان، دوره آموزشی مدیریت دیپلماسی بازرگانی در گیلان برگزار شده است.

روهام قلیچی خاطرنشان کرد: بهبود و ارتقای نگرش مدیران دولتی و غیر دولتی در راستای اقتصاد مقاومتی نخستین و مهم‌ترین موضوع در گسترش بازرگانی خارجی و صادرات محسوب می‌شود و این امر از طریق آموزش امکان‌پذیر است.

وی متذکر شد: استفاده از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صادرات و بازرگانی خارجی، آشنایی با قوانین و مقررات، راهکارهای افزایش میزان صادرات و موفقیت بیشتر در عرصه بازرگانی با کشورهای هدف از مهم‌ترین اهداف برگزاری دوره آموزشی مذکور است.فارس