جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره به اینکه پنجشنبه و جمعه گذشته برای استان فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده است، گفت: رعایت پروتکل ها همچنان ضروری است.

به گزارش ندای گیلان،محمود قاسم نژاد شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته گیلان روز بدون فوتی ناشی از کرونا تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد کمترین میزان بستری کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گیلان هستیم، افزود: در چنین شرایطی باید از ساده انگاری و عادی انگاری نسبت به کرونا جدا خودداری شود.

قاسم نژاد با تأکید بر اینکه عدم توجه به این موضوع می‌تواند آثار زیانباری به دنبال داشته باشد و گیلان را به روزهای سخت کرونایی بازگرداند، گفت: امروز که در بهترین شرایط به سر می بریم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی رعایت کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تعداد زیادی واکسن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفته است، اضافه کرد: تزریق واکسن با توجه به اولویت بندی‌های وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونا گیلان ادامه داد: بر اساس مصوبات آخرین جلسه کرونا استان گیلان صدا و سیما و ارشاد گیلان و شهرداری‌ها باید نسبت به آگاهی بخشی در زمینه کرونا همچنان تولید محتوا کنند.