کی روش گفت:تا زمانی که من در این مملکت هستم و این پیراهن مقدس را به تن می‌کنم، به ایران «کشورم» می‌گویم و برای منافع ایران می‌جنگم

به گزارش سرویس ورزشی ندای گیلان،کارلوس کی‌روش عصبانی است.‌ صفتی که هر‌ از چند گاهی در طول 7 سال اخیر که وی روی نیمکت تیم ملی ایران حضور داشته، به او نسبت دادیم.‌ ‌وی این بار هم چنین صفتی را در گفت‌وگو با خراسان ورزشی به خود گرفت تا منتظر پیامدهای عصیان کی‌روش باشیم. ‌آنچه در‌پی می‌خوانید ماحصل صحبت‌های ما با سرمربی تیم ملی است.
دیدار با سوریه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
بر اساس اعداد و ارقام سوریه تیم سوم گروه است. ‌این تیم همه را شگفت‌زده کرده‌‌.‌ آماده هستیم تا با انگیزه بالا مقابل سوریه حاضر شویم. ‌یکی از دلایل آن رفتار سوریه در بازی رفت بود که رفتار خوبی نبود و بازیکنانشان مقابل ما خشن بازی کردند.
رکورد خیره‌کننده تیم ملی در گل نخوردن و عدم باخت، ادامه خواهد داشت؟
رکورد خاصی کسب کردیم ولی نتیجه خاصی را قبل از بازی مرور نمی‌کنیم. ‌فقط می‌خواهیم درون زمین عملکردمان را نشان بدهیم. ‌اگر این رکورد را حفظ کنیم، برایمان خاص است.
چرا شاگردانتان پس از بازی با کره جنوبی بیانیه مشترکی درباره عدم دریافت پاداش دادند؟
‌این مسائل به بازی با کره‌جنوبی ربطی نداشت. ‌این مسائل ماه‌هاست که‌ رخ می‌دهد و پابرجاست.‌ مسائلی که رخ می‌دهد، نشان‌دهنده این است که اتفاقات پابرجاست. ‌با درنظر گرفتن دستاوردهای تیم ملی، فاصله بیشتری بین تیم ملی و مسئولان ایجاد شده‌ و این بی‌تفاوتی نمایان است و می‌توان آن را دید.‌ ما داریم زمان را از دست می‌دهیم. ‌

بازی با روسیه را از طریق ارتباطات شخصی خودم با سرمربی روسیه هماهنگ کرده‌ام ولی چند روز قبل از آن قرار بود بازی دوستانه دیگری داشته باشیم اما چون بودجه لازم را برای آن بازی نداریم، این مسابقه لغو خواهد شد.‌ این زمان است که دارد از دست می‌رود.
نظر شما درباره ادعای کره‌ای‌‌‌ها مبنی بر تبانی تیم ملی ایران و سوریه چیست؟

چنین صحبت‌هایی کثیف و بزدلانه است. این صحبت‌ها و نظرات‌، می‌خواهند علامت سوالی مقابل دستاورد تیم ملی بگذارند. ‌نباید راجع به این مسائل صحبت کنیم.‌ توصیه من به شما این است که این صحبت‌ها را فراموش کنید و روی کار خود در راه کمک به آماده‌سازی تیم ملی کشورمان تمرکز کنید.‌‌‌ ببخشید که کلمه کشورمان را به کار بردم. ‌تا زمانی که من در این مملکت هستم و این پیراهن مقدس را به تن می‌کنم، به ایران «کشورم» می‌گویم و برای منافع ایران می‌جنگم. ‌ما از شما می‌خواهیم از برنامه آماده‌سازی تیم ملی حمایت شود. ‌چیز خاصی نمی‌خواهیم. ‌من خودم را یک ایرانی تمام عیار می‌دانم.
قصد تحریم جشن صعود به ‌جام‌جهانی را دارید؟
ما کارمان را انجام می‌دهیم و بعد به منزل می‌رویم. ‌جشن را برای افراد دیگر می‌گذاریم. ‌بعد از بازی به خانه می‌رویم و شما می‌توانید از عکس‌ها و فیلم‌های آن استفاده کنید. ‌ما عکسی نمی‌گیریم.
درباره عدم حضور مسعود شجاعی که 7سال در لیست شما بود، چه نظری دارید؟
فکر کردم شما راجع به جواد نکونام صحبت می‌کنید! اگر نکونام امروز این‌جا کنار ما نیست، به این خاطر است که 7 ماه به وی حقوق ندادند. ‌بیایید الان درباره جواد نکونام صحبت کنیم!
اما سوال من به‌طور واضح درباره شجاعی بود؟
من هم می‌گویم فکر کردم می‌خواهید دلایل عدم حضور نکونام را بپرسید!