فوتبال روسیه از حوزه یوفا یا همان کنفدراسیون فوتبال اروپا که در آن تحریم شده است، خارج و به قاره آسیا منتقل خواهد شد!

فوتبال روسیه از حوزه یوفا یا همان کنفدراسیون فوتبال اروپا که در آن تحریم شده است، خارج و به قاره آسیا منتقل خواهد شد!

به گزارش ندای گیلان ورزشی؛ بعداز آغاز حمله نظامی  روس‌ها به اوکراین، هیچ تیمی در کنفدراسیون فوتبال قاره سبز حاضر به بازی مقابل روسیه نیست و حتی باشگاه های این کشور نیز تحریم شده اند.

شبکه تلویزیونی MATCH TV روسیه به نقل از منابع معتبری اعلام کرد: فیفا مانعی برای حضور تیم ملی فوتبال روسیه در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 پس از انتقالش به AFC ایجاد نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش؛ عدم ممانعت فیفا می‌تواند استدلال تعیین‌کننده‌ای برای فدراسیون فوتبال روسیه در گرفتن تصمیم نهایی پیوستن به فوتبال قاره آسیا باشد.

کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال روسیه امروز درباره پیوستن به کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم نهایی‌اش را می‌گیرد. این فدراسیون تا قبل از آغاز سال جدید میلادی فرصت دارد برای شرکت در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 درخواست رسمی خود را ارائه کند. کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال روسیه رای‌گیری برای پیوستن به کنفدراسیون فوتبال آسیا را به تعویق انداخت.
قرار است رای گیری تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ انجام شود. دلیل به تعویق افتادن این رویداد رایزنی‌های تکمیلی عنوان شده است اما گفته می‌شود مخالفت ستاره‌های فوتبال روسیه از جمله آرشاوین باعث ایجاد وقفه شده است.

 

منبع