با سرد شدن هوا در عرض‌های شمالی و شروع فصل مهاجرت پرندگان،‌ دستجات پرندگان مهاجر برای زمستان‌گذرانی به مناطق تالابی منطقه، از جمله آبگیرها و مزارع کشاورزی آستانه اشرفیه وارد می‌شوند .

ندای گیلان:ابراهیم غلامی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه، منطقه گیلان،از ورود دستجات پرندگان مهاجر به مناطق تالابی منطقه خبر داد و اظهار کرد: با کاهش دمای هوا در عرض‌های شمالی و شروع فصل مهاجرت پرندگان،‌ دستجات پرندگان مهاجر برای زمستان‌گذرانی به مناطق تالابی منطقه،از جمله آبگیرها و مزارع کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه وارد می‌شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد آن هستیم که عده‌ای با بی‌مهری نسبت به این مخلوقات خداوند، حق میهمان‌نوازی را به جا نمی‌آورند و با ادوات غیرمجاز صید،نظیر دام هوایی، اقدام به شکار این پرندگان می‌کنند.

غلامی با بیان اینکه هنوز هیچ مجوزی برای شکار صادر نشده است،خاطرنشان کرد: تا اعلام سیاست‌های مربوط به شکار و صید در سال جاری و ابلاغ دستورالعمل آن از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، هرگونه شکار پرندگان مهاجر ممنوع است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه یادآور شد: در چند روز گذشته مامورین یگان حفاظت محیط زیست این اداره با حضور در مناطق، ضمن هشدار و تذکر به اهالی درخصوص ممنوعیت شکار، تعدادی دام هوایی که در اراضی کشاورزی و آبگیرهای محلی برپا شده بود را جمع‌آوری کردند.

وی افزود:در روش شکار از راه دام هوایی، صیادان با استفاده از تورهای نازک و همچنین پایه‌های چوبی، باعث به دام افتادن پرندگان در تاریکی شب یا سپیده‌دم می‌شوند که از روش‌های غیرمجاز صید به حساب می‌آید.

خبرگزاری ایسنا