امام جمعه رشت گفت: اعضای شورای شهر رشت در مرحله نخست باید نیروهای خودی را به غیر خودی ترجیح دهند زیرا هر جا باشند خود را گیلانی و اهل رشت می‌دانند.

به گزارش ندای گیلان،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر رشت با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع)، حضرت مسلم نماینده امام حسین(ع)، رجایی و باهنر و همچنین تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: شورای شهر و شهردار از جایگاه والایی برخوردار است.

وی به تاثیرگذاری شورای اسلامی شهر و شهردار در زندگی مردم شهر اشاره کرد و افزود: تاثیرگذاری شوراها از فرماندار و نماینده مردم در مجلس بیشتر است زیرا با ریزه‌کاری امور زندگی مردم ارتباط دارند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه اعضای شورای شهر و شهردار خوب می‌توانند شهر را گلستان کنند، بیان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر باید قدر جایگاه بلند خود را بدانند و دلسوز انجام امور برای مردم باشند.

آیت‌الله قربانی بر تحمل ناملایمات توسط اعضای شورای شهر در انجام امور مردم تأکید کرد و گفت: اعضای شورای شهر باید برای برطرف کردن امور مردم وقت و فکر بگذارند.

وی با اشاره به وضعیت کنونی شهر رشت نسبت به شهرها در استان‌های دیگر، اظهار کرد: شهرداری رشت دارای قدمت است و در گذشته از شهرهای پیشرفته بود.

پیشرفت رشت با فعالیت‌های فانتزی امکانپذیر نیست

امام جمعه رشت، خواستار انجام امور زیربنایی و اصولی برای پیشرفت شهر رشت شد و اظهار کرد: پیشرفت شهر تنها با فعالیت‌های فانتزی امکانپذیر نیست.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه شهر رشت دارای جایگاه ویژه‌ای در عرصه جهانی است، تصریح کرد: اگر بتوانیم برای استان و شهر خود گام‌های مثبتی برداریم موجب شکوفایی رشت می‌شود.

وی ادامه داد: اگر اعضای شورا با همدیگر درگیر شوند موجب بروز خسارت به شهر می‌شود و باید به‌دنبال شکوفایی شهر باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه استان به‌ویژه شهر رشت بیشتر از وضعیت کنونی می‌تواند بدرخشد، خاطرنشان کرد: گیلان به لحاظ وجود فرهیختگان در کشور نام‌آور است و جلوه ویژه‌ای در دنیا دارد.

آیت‌الله قربانی بر تقویت نیروهای بومی و خودی تأکید کرد و افزود: در انتخاب افراد نباید تنگ‌نظری وجود داشته باشد بلکه افراد شایسته برای انجام امور انتخاب شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه از ارادتمندان حاج قاسم سلیمانی هستم، تصریح کرد: سردار سلیمانی را از بعضی از مجتهدان بالاتر می‌دانم و پیروزی‌های کسب شده در سوریه و عراق توسط امثال سلیمانی‌ها تحقق پیدا کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به یکی از سخنرانی‌های سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: اکنون زمان مطرح کردن اصلاح‌طلب و اصولگرا یا باحجاب و بی‌حجاب نیست و تمام آنها که قانون اساسی و مقام معظم رهبری را قبول دارند و به خانواده شهدا ارادت می‌ورزند از فرزندان انقلاب هستند.

آیت‌الله قربانی با تأکید براینکه اعضای شوراها می‌توانند شهر و استان را متحول کنند، متذکر شد: شهردار نماد شورای شهر است و اگر اهل غرور نباشد می‌تواند در خدمت پیشرفت شهر باشد.

وی به قضاوت آیندگان نسبت به عملکرد مسؤولان اشاره کرد و یادآور شد: اعتقاد دارم نیروهای خودی مانند پرفسور سمیعی در آلمان و آیت‌الله بهجت در قم سرمایه ملی محسوب می‌شوند و افتخار گیلانی‌ها هستند ضمن اینکه محمدباقر نوبخت افتخار مردم گیلان است.

امام جمعه رشت بر حفظ سرمایه‌های ملی تأکید کرد و گفت: اعضای شورای شهر رشت در مرحله نخست باید نیروهای خودی را به غیر خودی ترجیح دهند زیرا هر جا باشند خود را گیلانی و اهل رشت می‌دانند.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه به چهار ویژگی خود افتخار می‌کنم، اظهار کرد: به مسلمان بودن، شیعه بودن و روحانی بودن خود افتخار می‌کنم زیرا روحانیت دارای جایگاه پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) است و چهارم اینکه به گیلانی بودن، به زبان و آب و هوای استان خود افتخار می‌کنم.

وی بر انتخاب شهردار از بین نیروهای خودی توسط اعضای شورای شهر رشت تأکید کرد و افزود: اگر نیروهای خودی سرمایه هستند بگذارید برای شهر ما باقی بمانند زیرا شهر را به منزله مادر خود می‌دانند و به آن خیانت نکرده و به مردم خدمت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نیروهای توانمند خوبی در استان وجود دارد، بیان کرد: تواضع سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت در معرفی اعضای این شورا برای بنده و دیگر اعضای شورا درس است.

قربانی با تأکید بر تقویت نیروهای خودی، اظهار کرد: اعضای شورای شهر رشت در این مرحله با انتخاب شهردار خوب می‌توانند عملکرد موفقی ارائه کنند و استان با این انتخاب سربلند شود.

زاویه با ولایت خسران است

وی در ادامه به پیروزی‌های اخیر رزمندگان اسلام در منطقه اشاره کرد و متذکر شد: پیروزی‌های کسب شده در منطقه به برکت وجود ولایت است و مردم ما قدرشناس ولایت هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زاویه با ولایت موجب خسران می‌شود، تصریح کرد: اگر در انجام امور صداقت داشته باشیم مردم قدردان مسؤولان هستند.

 

اهدای کتاب «حکومت اسلامی و ولایت فقیه» به اعضای شورای شهر رشت

آیت‌الله قربانی در دیدار مذکور کتاب «حکومت اسلامی و ولایت فقیه» از تألیفات خود را به اعضای شورای اسلامی شهر رشت هدیه کرد.