مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان بابیان اینکه در غالب همین گروه بررسی‌هایی در طول راه‌های حوزه استحفاظی استان گیلان صورت گرفته است گفت: ۹۷ نقطه را به‌عنوان نقاط پرحادثه استان شناسایی کردیم.

به گزارش ندای گیلان،محمدرضا نازک‌کار امروز در نشست خبری بابیان اینکه گروهی را برای شناسایی نقاط پرحادثه در استان داریم اظهار کرد: این گروه نقاط حادثه‌خیز را تعیین و شاخص بندی می‌کند که شامل مجموعه مهندسین بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، راه و شهرسازی و پلیس‌راه محترم است.

وی بابیان اینکه در غالب همین گروه بررسی‌هایی در طول راه‌های حوزه استحفاظی استان گیلان صورت گرفته است گفت: ۹۷ نقطه را به‌عنوان نقاط پرحادثه استان شناسایی کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان بیان کرد: در یک حرکت سریع طی حداقل دو سال اخیر نسبت به آشکارسازی همه این ۹۷ نقطه اقدام کردیم و تابلوهایی که برای آشکارسازی نیاز است نصب‌شده است.

نازک‌کار با اشاره به وضعیت تابلوهای نصب‌شده افزود: این آشکارسازی شامل استفاده از تابوهایی است که با تابلوهای عادی که در طول راه نصب‌شده است فرق می‌کند.

وی با اشاره به مالکین خودروهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی چه باری و چه مسافر شخصی، شرکت‌های حمل‌ونقل بیان کرد: ما این افراد را ترغیب می‌کنیم که از تسهیلات بانکی که بانک‌های عامل طرف قرارداد به ما در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند استفاده کنند.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان گفت: رانندگان از طریق این تسهیلات می‌توانند خودرو خودشان را از هر نوعی که باشد از سواری گرفته تا تریلر نوسازی کنند.

نازک‌کار با اشاره به اینکه استقبال خوبی از طرح تسهیلات نشده است تصریح کرد: به دلیل میزان درآمدی که رانندگان در بخش جابه‌جایی مسافر و چه در بخش حمل کالا دارند استقبال آن‌چنانی از این طرح نشده است.

وی گفت: به‌مرورزمان و با توجه به اینکه تسهیلات را بیشتر و زمان بازپرداخت را هم طولانی‌تر کردیم تا قدرت پرداخت اقساط عزیزان بالا رود کم‌کم استقبال خوبی می‌شود امیدواریم که با این حرکتی که صورت گرفته شاهد این باشیم که به‌مرور ناوگان فرسوده‌ای که وجود دارد از جاده خارج شوند و ناوگان جدید جای آن‌ها را بگیرند.