مدیر ساخت و توسعه راه‌های گیلان از روند رو به رشد بهسازی و آسفالت محورهای روستایی گیلان خبر داد.

ندای گیلان: محمدرضا نازک‌کار اظهار کرد: گیلان به دلیل شرایط جغرافیایی و جاذبه‌های فراوان گردشگری همواره پذیرای مسافران بی‌شماری‌ست که به این استان رفت و آمد کرده و از مواهب طبیعی آن استفاده می‌کنند.
وی افزود: محورهای ارتباطی گیلان در طول سال به ویژه در ایام تعطیل پرترافیک و پر رفت و آمد بوده هستند و محورهای روستایی و ییلاقی استان نیز از این قضیه مستثنی نیستند.
نازک کار خاطرنشان کرد: پایین بودن شاخص برخورداری از آسفالت در راه‌های روستایی گیلان، توجه به بهسازی راه‌های روستایی را در اولویت قرار داده است، از این رو بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم اداره کل راه و شهرسازی گیلان، با شدت بیشتری در حال اجراست.
مدیر ساخت و توسعه راه‌های گیلان از آغاز عملیات آسفالت 15 راه روستایی طی یک هفته اخیر خبر داد و گفت: با مساعد بودن شرایط جوی، عملیات بهسازی و آسفالت این راه‌ها به طول 6/23 کیلومتر آغاز شده است که از این میزان، آسفالت 8 راه روستایی به طول 35/9 کیلومتر به اتمام رسیده و مابقی در حال انجام است.
وی برآورد ریالی این پروژه‌ها را بالغ بر 42 میلیارد و 480 میلیون ریال عنوان کرد.
نازک‌کار با اشاره به برنامه‌ریزی مشارکتی برای آسفالت راه‌های روستایی گیلان خاطرنشان کرد: در ساخت و توسعه راه‌های روستایی گیلان شاهد همکاری خوبی بین اداره کل راه و شهرسازی، مردم و دهیاری‌ها هستیم و امیدواریم با اجرای تفاهمنامه آسفالت 1500 کیلومتر راه روستایی، برخورداری از شاخص آسفالت را در محورهای روستایی ارتقاء بخشیم./ایلنا