معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس قانون رفع موانع تولید، سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی کشور از 5 تا 13 سال معافیت مالیاتی دارد.

به گزارش ندای گیلان: سید محمدعلی ابریشمی پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار گیلان با قدردانی از تلاش‌ استاندار برای جلوگیری از عودت زمین‌های شهرک صنعتی سفیدرود رشت اظهار کرد: محدودیت زمین یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای توسعه فعالیت شهرک‌های صنعتی است.

وی با بیان اینکه اختصاص زمین سفیدرود چشم‌انداز روشنی برای استقرار این واحدها در چند دهه‌ آینده خواهد داشت، افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی آمادگی ایجاد شهرک‌های صنعتی و کارگاهی در جوار شهرک‌های صنعتی را دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مزایای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی گفت: براساس قانون رفع موانع تولید، سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی از 5 تا 13 سال معافیت مالیاتی دارد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، استفاده از معافیت مذکور را از زمان آغاز بهره‌برداری واحدهای صنعتی عنوان کرد.

وی یکی از مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را تأمین زیرساخت‌های آنها عنوان کرد و متذکر شد: در قانون رفع موانع تولید شهرک‌های خدمات‌دهنده نظیر آب، برق و گاز موظف هستند تا خدمات خود را در واحدهای تولیدی بیاورند.

استاندار گیلان نیز در نشست مذکور به بهبود مستمر فضای کسب و کار در گیلان اشاره کرد و گفت: با توجه به بالا بودن قیمت زمین در استان‌های شمالی، خواستار افزایش مشوق‌های بیشتر برای سرمایه‌گذاری در گیلان هستیم.

محمدعلی نجفی تصریح کرد: فضای گیلان برای سرمایه‌گذاری بهبود یافته و اکنون در حال خروج از وضعیت نامناسبی هستیم که در طول سال‌ها در استان ایجاد شده است.