مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت:تا 2 سال پیش میزان بکارگیری بانوان در سطوح مدیریتی این وزارت خانه 5 درصد بود که هم اکنون به 7 درصد ارتقا پیدا کرده است اما این حرکت کند بوده و امیدواریم سرعت بیشتری بگیرد.

فرحناز مینایی‌پور در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان در خصوص میزان استفاده از ظرفیت بانوان در پست های مدیریتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش پرورش حدودا ۶۰ درصد نیروها از بانوان هستند اظهار داشت: تقریبا ۷۳۶ منطقه آموزشی داریم که از بین مناطق ۲۱ درصد روسای منطقه ها خانم هستند.

*سهم پایین زنان در مدیریت علی رغم جمعیت 60 درصدی در آموزش و پرورش

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه  از بین ۲۴۲ معاون مدیرکل در استان ها فقط ۱۲خانم معاون مدیرکل هستند افزود: همچنین از بین ۳۲ مدیرکل در استان ها فقط یک مدیر کل خانم مشغول فعالیت است.

مینایی پور تصریح کرد: در سطح وزارت خانه نیز تقریبا ۶۰ مدیرکل فعالیت می‌کنند که از این تعداد نیز فقط ۲ مدیر کل بانو در سطح وزارت خانه داریم.

این مقام مسئول با اشاره به آمار 60 درصدی اشتغال زنان در وزارت خانه متبوع خود بیان داشت:درصد کمی از بانوان در سطوح میانی آموزش و پرورش پست های مدیریتی را در اختیار دارند که ما امید داریم در آینده شاهد افزایش این آمار باشیم.

*زنان تنها 7 درصد پست های مدیریتی آموزش و پرورش را در اختیار دارند

وی با تاکید بر اینکه پیشنهاد ما به مدیران کل و معاونین آموزش و پرورش در همه استان ها این است که حتما مدیرانشان را از بین بانوان انتخاب کنند اظهار داشت:به مدیران کل توصیه شده از ظرفیت بانوان در انتخاب روسای مناطق و معاونین خود بهره ببرند تا انشا الله در آینده مراحل پیشرفت را طی کنند.

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همچنین تلاش می شود با برگزاری دوره های آموزشی نسبت به ارتقاء سطح مهارت های مدیریتی بانوان اقدام شود تصریح کرد:تا 2 سال پیش میزان بکارگیری بانوان در سطوح مدیریتی این وزارت خانه 5 درصد بود که هم اکنون به 7 درصد ارتقا پیدا کرده است اما این حرکت کند بوده و امیدواریم سرعت بیشتری بگیرد.

*ارسال کمک های دانش آموزان و فرهنگیان به مناطق سیل زده

وی در پاسخ به اینکه تمهیدات آموزش و پرورش برای دانش آموزان مناطق سیل زده چیست خاطرنشان کرد: استان های معین ‌، استان های سیل زده مشخص شده اند ؛همچنین کمک های دانش آموزان و کمک های همکاران فرهنگی جمع اوری شده و به مناطق سیل زده ارسال شده است.

مینایی پور در پایان ابراز امیدواری کرد به زودی در دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش  تمهیدات ویژه برای بانوان فرهنگی خاص و زنان سرپرست خانواری که منازلشان در سیل تخریب شده است در نظر گرفته شود.

گفتگو:شیما شعبانپور