وزیر ارتباطات در گفتگو با ندای گیلان بیان داشت: طرح ها ی مختلفی در دهه مبارک فجر و در قالب دولت الکترونیک رونمایی می شوند.

محمود واعظی ذر گفتگو با خبرنگار ندای گیلان در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت پهنای باند اینترنت در کشور  با بیان اینکه سرعت پایین اینترنت واقعیتی هست که وجود دارداظهار کرد: در ابتدای دولت 3.5 میلیون کاربر اینترنت در ایران داشتیم که امروز به حدود 38 میلیون نفر رسیده است.

وی افزود:ضریب نفوذ  اینترنت اکنون به بیش از 50 درصد می رسد و در ای خصوص تحول بسیار خوبی صورت گرفته است.

واعضی با اشاره به اینکه مهم ترین پوشش شبکه اینترنت در شهرها و روستاها ،بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات است اظهار کرد:با بهره برداری از این شبکه خدمات مختلفی به مردم ارائه خواهد شد.

وزیر ارتباطات همچنین به همکاری وزارتخانه متبوعش با وزارت بهداشت اشاره کرد و بیان داشت:تلاش شده است طرح هایی در زمینه سلامت الکترونیک پیاده سازی و اجرا شود.

وی با بیان اینکه بیش از 25 هزار روستا به شبکه اینترنت اینترنت اتصال یافته اند تاکید کرد:اعتقاد داریم روستایان باید از خدمات الکترونیک و آموزش های مجازی به صورت گسترده بهره مند شوند.

واعظی در تشریح کاربرد بالای اینترنت برای توسعه روستاها به کشاورزی بودن استان گیلان اشاره کرد و خاطرنشان کرد:کشاورزان می توانند با بهره گیری از بازار های مجازی به فروش محصولات و حذف دست واسطه ها بپردازند.

وزیر ارتباطات بیان داشت:تمامی این طرح ها در دهه مبارک فجر  و در قالب دولت الکترونیک رونمایی می شوند.

وی با اشاره به وضعیت پنهای باند در کشور اظهار کرد: پهنای باند اینترنت کشور از 624 گیگابیت بر ثانیه به بیش از 4هزار گیگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده در حال حاضر ۳ پروژه بزرگ در کشور در حال اجرا است که تا پایان سال پهنای باند به حدود ۱۰ هزار گیگابیت بر ثانیه خواهد رساند.

واعظی ابراز امیداوری کرد در آینده نزدیک نیازمندی های کابردان برطرف شده و خدمات با سرعت بهتر و قیمت کمتر ارائه شود.