روستای کوچک محله که حدود ۹۵۰ متر طول و ۴۵۰ متر عرض دارد دارای سه حریم می باشد و مشکلات این روستا باعث شد تا از نزدیک با مردم این روستا به گفتگو بپردازیم.

ندای گیلان:روستای کوچک محله که حدود ۹۵۰ متر طول و ۴۵۰ متر عرض دارد دارای سه حریم می باشد و مشکلات این روستا باعث شد تا از نزدیک با مردم این روستا به گفتگو بپردازیم.

روستای کوچک محله یکی از ضعیفترین روستاهای انزلی از نظر اقتصادی بشمار می رود.

مردمانش سال های دور به کشاورزی می پرداختند که به دلیل بالا آمدن آب تالاب در سال ۱۳۶۲ و به زیر آب رفتن مزارع دست از کشاورزی کشیده و به صیادی روی آوردند که از آنجایی که صیادی یک شغل فصلی بود بابت این موضوع بیشتر اهالی از روستا به شهر کوچ کردند.

در این سال ها که آب تالاب کم شده و مردم دوباره به زمین های زیر آب خود دست یافته اند دیگر رمق و پولی برای ساختن دوباره زمین های کشاورزی خود ندارد و این زمین ها به حال خود رها شده اند.

یکی از موضوعاتی که اهالی این روستا به خبرنگار ما گفتند این بود که به دلیل وجود سه حریم دریا، خیابان و تالاب برای ساخت و ساز در این روستا مجوز داده نمی شود.

یکی از نکات جالب در این روستا این سه حریم است که در هیچ یک از روستاهای اطراف به این شدت به چشم نمی خورد و همانطور که گفته شد این روستا ۹۵۰ متر طول دارد و اهالی روستا برای ساخت و ساز فقط می توانند از دو متر عرض این روستا استفاده کنند و مابقی در طرح واقع شده است.

برای حل این مشکل از سوی اهالی و شوای این محل مکاتباتی با اداره آب منطقه ای، فرماندار، نماینده و حتی استانداری انجام شده است که تاکنون به نتیجه نرسیده اند.
روستا کوچک محله با ۱۱۴ خانوار و با جمعیت ۳۲۰ نفر بر این باورند تا چند سال آینده دیگر چیزی از سرزمین اجدادی خود باقی نمانده و از هم اکنون طوماری به امضای نیمی از اهالی این روستا به ثبت رسیده که در آن خواستار تخلیه کامل تمام خانه های روستا شده اند!!!/انزلی کلاب