مشاور نوبخت گفت:ما پیرو آن امام والا تباری هستیم که هر واژه اش، گوهری بود تا انسان در تلألؤ آن ، ذات خود و حق را دریابد

به گزارش ندای گیلان،اولین یادمان مردمی شهدای مظلوم مدافع حرم استان گیلان و سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(علیهم السلام) درمسجد جامع بندر کیاشهر برگزار شد.

سیدرضا سیددانش مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در این مراسم به حماسه ماندگار شهیدان و جایگاه پدران شهید در شکل گیری شخصیت فرهنگی شهدا اشاره وتبیین اندیشه ها همراه با بازخوانی آرمانهای بلند آنان را توسط فرزندان شهدا، یک کار فرهنگی فاخر توصیف کرد.

وی همچنین درباره نقش ویژه بانوان در مانایی فرهنگ شهادت گفت: کم نبوده اند بانوان عفیف وفداکاری که در دوران هشت سال دفاع مقدس پا به پای مردان غیرتمند این دیار ، جان شریف خویش رافدای خاک مقدس ایران اسلامی کردند ، تا دین ، قرآن ، میهن و شرف این مردم ، از دستبرد هر چه اجنبی مصون بماند .

سیددانش با اشاره به جلوه های بی بدیل ایثار گفت: همه ما به یاد داریم بانویی را که در مدرسه به بچه ها درس ایثار میگفت واز پای درس او مدافعان حرم و فاتحان خرمشهربرخواستند ، یا مادری که النگوهای خود را به عنوان تنها دارائیش، یکجا به جبهه ها هدیه کرد.

وی افزود: نقش بانوان در حماسه پیروزی انقلاب و پس از آن ، که بعنوان امدادگر و پرستار و پزشک در جبهه های سبز و سرخ ایران اسلامی فعال بودند در اندیشه ها جاودانه است.

عضو گروه مطالعاتی نخبگان تصریح کرد: تاثیر بانوان در تشویق همسر ، فرزندان ، پدر و برادران خود ، برای حضور در جبهه هارا فراموش نمی کنیم و صبر زینبی آنان ، برای شهادت عزیزان ، در حافظه تاریخی این امت قهرمان خواهد ماند .

سیددانش گفت: بی گمان ما همچنانکه آزادی و امنیت امروزمان را وامدار مردان مردحماسه آفرین این مرز پر گهر هستیم مدیون زنان شهید ، مادران و همسران شهدا ، نیز هستیم که از تلفیق دینداری ، ولایت مداری ، ایثار، صبر و استقامت؛ فرهنگی زنده ، پویا وهمیشه جاری را به همه زمان ها تسری داده اند.

مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، روحیه حق طلبی و دفاع از مظلوم را بر آمده از فرهنگ متعالی تشیع علوی دانست وافزود:ما پیرو آن امام والا تباری هستیم که هر واژه اش، گوهری بود تا انسان در تلألؤ آن ، ذات خود و حق را دریابد.

تهیه کننده فیلمهای مستند عروج روح الله و یاران ایران از هنرمندانی که آثار تصویری با محوریت شهدای مدافع حرم تولید نموده اند تقدیر کرد و گفت: در دنیای ضد ارزش کنونی ، بر ذمه ی رسانه ها ، هنرمندان و اندیشمندان متعهد است که حماسه ی تاریخ ساز مردان و زنان این سرزمین اهورایی را در آثار هنری وتاریخی ، ثبت و ضبط نموده تا اکنونیان و آیندگان ، درس آموز مکتب الهی این دلاوران بزرگ باشند .

سیددانش اذعان کرد: شهيد امانت‌تاريخ است و يادگاری ازلی و ابدی تا به ياد داشته باشيم كه در راه اسلام نورانی ما، چه حماسه های بی بديلی خلق شده واکنون نیز ایثار مردمان عزت‌مند این دیار ، با جانفشانی مدافعان بسیجی ، سپاهیو ارتشی ، برای دور نگه داشتن شر دشمنان ، کیلومترها دورتر از مرزهای وطن ادامه دارد.

وی از شهیدان علیزاده ، عطری ، خوشه بر ، طاهرنیا ، سیرت نیا ، روحی ، عفتی ، کوچک زاده ، میر سیار ،رضی ،مسافر ، بواس، دوربین ، شفیعی، جعفری نیا ، پورابراهیمی و یعقوبی به عنوان ستاره‌های درخشان استان گیلان یاد کرد و گفت:این شهیدان سعادتمند ، شاگردان مکتب امام صاق(ع) هستند که همگی با نمره عالی قبول شدند.

سیددانش با یادآوری اینکه این مراسم باشکوه ، یک یادمان مردمی ، برای بزرگداشت بهترین های ایران زمین است ، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب هرجا صحنه به مردم سپرده شد ، انگیزه‌های مردمی ، نیروهای متنوّع و متکثّر مردمی ،کارها را پیش خواهد برد.کاسپین