سید عیسی مهدوی گفت: طرح جامع مدیریت پسماند گیلان بر مبنای سیاست های دولت تهیه شده و شهرداری تالش با سرمایه گذار بخش خصوصی قرارداد ساخت کارخانه کمپوست زباله را منعقد کرده است.

به گزارش ندای گیلان،فرماندار تالش گفت: مشکلات اجتماعی، انتقادات مردمی و نگرانی زیست محیطی محل کارخانه کمپوست پسماند غرب استان گیلان در این شهرستان، از دلایل تاخیر در ساخت آن بود که با اصلاحات و گفت و گو، برطرف شد.

سید عیسی مهدوی روز پنجشنبه در جلسه مدیریت پسماند در فرمانداری تالش افزود: طرح جامع مدیریت پسماند گیلان بر مبنای سیاست های دولت تهیه شده و شهرداری تالش به عنوان متولی آن در غرب استان، در سال گذشته با سرمایه گذار بخش خصوصی قرارداد ساخت کارخانه کمپوست زباله را منعقد کرده است.
وی اظهار کرد: از آنجائیکه این کارخانه به منظور بی اثرسازی و امحاء زباله شهرستان های تالش، آستارا، رضوانشهر و ماسال ساخته می شود، شهرداری تالش به تنهایی قادر به تکمیل آن نیست و به کمک شهرداری های سایر شهرها نیازمند است.
وی ادامه داد: زیرسازی سوله کارخانه به وسعت سه هزار و 700 مترمربع در محدوده داوان تالش در حال انجام است و برق، دیوارچینی و راه دسترسی مستقل آن ایجاد شده است.
مهدوی بیان کرد: تاخیر بیش از حد در ساخت کارخانه، هزینه های زیست محیطی جبران ناپذیری خواهد داشت و باید شهرداری ها به تکمیل آن همت کنند.