فرماندار تالش به تدوین برنامه های عملیاتی در راستانی ارتقای سلامت خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد تمامی دستگاه های دولتی با احساس مسئولین نسب به به انجام تکالیف مقرر و مطرح درقانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اقدام کنند‌.

به گزارش ندای گیلان از تالش، کیا عاشوری فرماندار شهرستان ، در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بیان داشت : با روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی در بحث خانواده و جوانی جمعیت بسیار مورد توجه قرار گرفت که از اولین اقدامات آیت الله رئیسی در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور در آبان ماه ۱۴۰۰ ابلاغ کرد.

وی با بیان اینکه  پیگیر تامین اعتبارات مربوط به تسهیلات بانکی حمایت از خانواده هستیم اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری تعداد 1600 مورد وام به مبلغ بیش از 70 میلیارد جهت فرزآوری به خانواده اعطا گردیده است.

فرماندار تالش ضمن تاکید بر حمایت از خانواده و جوانی و فرزند آوری، از تخفیف 50 درصد برای صدور پروانه ساختمانی پس از تولد فرزند سوم خبرداد .