دیروز شاخص کل با افزایش ٧٠,٥١واحدی به رقم ٨١ هزار و ٤٩١.٤ واحد رسید و شاخص قیمت با رشد ٢٢.٨١ واحدی عدد ٢٦هزار و ٤٢٥.٦ واحد و شاخص آزاد شناور با رشد ٣٧.٦٨ واحدی عدد ٨٩ هزار و ٧٤١واحد را ثبت کرد

به گزارش سرویس اقتصادی ندای گیلان،روز گذشته با دادوستد ٦٨٥ میلیون انواع سهم و اوراق بهادار به ارزش سه‌هزار و ٤٠٩ میلیارد ریال شاخص کل به رشد ٧٠,٥١ واحدی رسید. در این روز باز هم بیشترین توجهات به گروه فلزات اساسی اختصاص داشت و بیشترین رشد قیمتی را گروه لاستیک و پلاستیک تجربه کرد.

دیروز شاخص کل با افزایش ٧٠,٥١واحدی به رقم ٨١ هزار و ٤٩١.٤ واحد رسید و شاخص قیمت با رشد ٢٢.٨١ واحدی عدد ٢٦هزار و ٤٢٥.٦ واحد و شاخص آزاد شناور با رشد ٣٧.٦٨ واحدی عدد ٨٩ هزار و ٧٤١واحد را ثبت کرد. شاخص بازار فرابورس با افت ٠.٥ واحدی به عدد ٩٢٠.٣واحد رسید. همچنین ٦٨٥ میلیون انواع سهم و اوراق بهادار به ارزش سه‌هزار و ٤٠٩ میلیارد ریال در بازار سرمایه دادوستد شد که ٥٤٧ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش دوهزار و ٢١٩میلیارد ریال در بورس تهران و ١٣٧میلیون انواع سهم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ١٩٠میلیارد ریال در فرابورس مبادله شد. در بورس تهران بیشترین تأثیر را معاملات «شتران» بر شاخص کل به ثبت رساند و در فرابورس نیز «مارون» تأثیر مثبت را داشت و «اپرداز» با ٠.٥٤واحدی تأثیر منفی، شاخص این بازار را منفی کرد.
در این معاملات «شتران» پس از اعلام تعدیل مثبت سود سهام با رشد قیمت ١٠,٦٤درصدی همراه شد. «ومعادن» با ٦.٧٤درصد، «غپاک» با ٦.٥٥درصد و «خلنت» با ٤.٩٨درصد، بیشترین افزایش قیمت را در بورس تهران رقم زدند. «سغرب» نیز با ٤.٩٣درصد بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد. در این بازار «خلنت» بیشترین تقاضای خرید و «سصفها» بیشترین صف فروش را داشتند.
در معاملات روزگذشته گروه لاستیک و پلاستیک سبزپوش شد. گروه انبوه‎سازان تجربه رشد اندکی را داشتند و بیشترین افزایش قیمت به «ثامان» اختصاص داشت. در گروه رایانه نیز «پرداخت» پس از چند روز افزایش قیمت با افت ١,٠١درصدی قیمت به معاملات دیروز خود پایان داد و سایر نمادها در این گروه با نوسان اندک مواجه بودند. سیمانی‎ها نیز مانند روزهای گذشته قرمزپوش بودند و برخی از شرکت‎ها رشد اندکی را تجربه کردند. از سوی دیگر در گروه شیمیایی‎ها وضعیت چندان مطلوب نبود و «پترول» با ٤.٢٦درصد کاهش قیمت، بیشترین افت را رقم زد. دارویی‏ها نیز مانند شیمیایی‎ها با افت قیمت مواجه شدند. اما بازار قند و شکری‎ها تقریبا مثبت بود. خودرویی‎ها نیز افت قیمتی بیش از ٢.٩٨درصدی نداشتند که آن هم به نماد «خمحرکه» اختصاص یافت.

پدرام سمیعی‌تبریزی- کارشناس بازار سرمایه شرکت سبدگردان کاریزما