شهردار رشت پیشنهاد ایجاد باغ پرندگان در پارک لاکان و باغ وحش در پارک سراوان را مطرح کرد.

به گزارش ندای گیلان،مسعود نصرتی در دیدار با محسن یوسف پور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اظهار کرد: به دنبال این هستیم از باغ ۴۵۰ هکتاری لاکان با ورود سرمایه گذاران بهره برداری کنیم تا مورد استفاده شهروندان قرار گیرد .

وی پیشنهاد ایجاد جاذبه هایی مثل باغ پرندگان در باغ ۴۵۰ هکتاری لاکان را داد و گفت:باغ ۴۵۰ هکتاری لاکان این ظرفیت را دارد به یک جاذبه گردشگری تبدیل شود و می توان در آنجا جاذبه هایی نظیر باغ پرندگان نیز ایجاد کرد .

شهردار رشت با اشاره به اینکه اجرای بسیاری از طرح ها جنبه درآمدزایی ندارد مطرح کرد: به طور مثال ایجاد پارک در سطح شهر، نه تنها موجب درآمد زایی نمی شود بلکه هزینه زیادی نیز تولید می کند ولی جنبه رفاهی برای شهروندان دارد .

وی تاکید کرد: باید ابتدا یک برند برای باغ ۴۵۰ هکتاری لاکان تعریف کنیم تا بتواند گردشگران را به آنجا جذب کند و همچنین باید جاذبه های گردشگری در آن ایجاد کنیم .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، نیز در این دیدار اظهار کرد:پارک جنگلی سراوان یک استعداد بزرگ برای جذب گردشگران است و می توان در آن باغ وحش نیز ایجاد کرد .

محسن یوسف پور، افزود: می توان پارک جنگلی سراوان،پارک لاکان و موزه میراث روستایی را به هم متصل کرد و منجر به ورود آسان گردشگران به این جاذبه های گردشگری شد .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری گیلان درباره سراوان اظهار کرد:مشکل سراوان تنها مربوط به مشکل اهالی این منظقه نیست و اگر مشکل سروان حل شود مشکل استان گیلان حل شده است و همه نهادها باید برای این مشکل تلاش کنند