مدیرکل ثبت‌احوال استان گیلان با اشاره به راه‌اندازی سیستم سیار ثبت‌نام کارت هوشمند ملی گفت: در یک ماه‌ گذشته با مجوزی که سازمان ثبت‌احوال داد این سیستم سیار در استان راه‌اندازی شد و در این چند روز استقبال خوبی شد.

به گزارش ندای گیلان،قاسم روحانی فر امروز در نشست خبری بابیان اینکه برای ثبت‌نام دریافت کارت هوشمند ملی، دفاتر در بخش خصوصی ۹۰۰۰ تومان بیشتر از ادارات ثبت‌احوال می‌گیرند اظهار کرد: در دفاتر خصوصی خدمات مکان محور هم است و قطعاً فردی که می‌خواهد کارت هوشمند ملی را بگیرند در محل‌های به نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان یا دفتر پست رجوع می‌کند.

وی با اشاره به اعتبار کارت هوشمند ملی افزود: همان‌طور که اعتبار کارت ملی قبلی طبق آیین‌نامه‌ای که توسط دولت وضع‌شده بود هفت سال بود، این کارت هوشمند هم بر اساس همان هفت سال فعلاً برنامه‌ریزی‌شده و اگر چنانچه تغییری پیدا کرد اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان گیلان با اشاره به سیستم سیار ثبت‌نام گفت: در یک ماه‌ گذشته با مجوزی که سازمان ثبت‌احوال داد این سیستم سیار در استان راه‌اندازی شد و در این چند روز استقبال خوبی شد.

روحانی فر بابیان مزایا ثبت‌نام سیستم سیار بیان کرد: در آن مکان‌هایی که مردم نمی‌توانند به ادارات ثبت‌احوال وادارات پست و دفاتر پیشخوان مراجعه کنند این سیستم خوب است.

وی تصریح کرد: در مراکز بهزیستی، ندامتگاه‌ها، بیمارستان‌ها و جاهایی که مردم مشکل‌دارند مانند روستاییان می‌توانیم از سیستم سیار استفاده کنیم.

مدیرکل ثبت‌احوال استان گیلان بابیان اینکه برای افرادی که ناتوانی جسمی دارند فعلاً یک سیستم را در استان راه‌اندازی کرده‌ایم گفت: سازمان ثبت‌احوال قرار است مجوزی به ما دهد که 16 سیستم را برای ۱۶ شهرستان راه‌اندازی کنیم و این مجوز را در اختیار شرکت محترم پست بگذاریم که شرکت پست هم با بخشداران شهرستان‌ها و دهیاران در خصوص روستاییان عزیز این خدمات را ارائه دهند.

انتهای پیام/