مراسم افتتاح سد لاستیکی پهلوان بست شهرستان لنگرود با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، نماینده مردم شهرستان لنگرود برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از لنگرود،در این مراسم رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به فراهم شدن فرصت خدمت به مردم، بر ضرورت تبعیت از سیره ائمه اطهار تأکید کرد و گفت: در جنگ اقتصادی نابرابری هستیم و باید همه دولت را برای ساماندهی وضعیت موجود، یاری کنند ضمن آنکه ما نیز قدردان نمایندگان مجلس و دیگرانی که کمک می کنند، هستیم.
دکتر محمّدباقر نوبخت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حمایت از کشاورزان چایکار منطقه افزود: افزون بر دو هزار میلیارد تومان طی چند سال اخیر در حوزه امور زیربنایی گیلان، نه هزینه بلکه سرمایه گذاری شده، ضمن آنکه طی هفته های آینده با حضور رئیس جمهوری، راه آهن رشت افتتاح می شود.

وی با تأکید بر اهتمام به در نظر گرفتن واگن های مناسب و در شأن مردم استان برای تردد در این خط ریلی ادامه داد: لازم است قطعه های بعدی راه آهن به سمت انزلی و آستارا ، تکمیل و در عین حال منافع مردم از جمله اهالی رودبار و منجیل و توسعه اقتصاد آنان نیز در نظر گرفته شود.
معاون رئیس جمهور توسعه را در نگاهی کلان شامل فراهم سازی زمینه رفاه و رضایت مندی مردم عنوان و خاطرنشان کرد: بستری باید فراهم شود تا حضور مسافران و گردشگران به گیلان، موجب رونق اقتصادی شود نه اینکه آن را مختل کند.
دکتر نوبخت  در خاتمه سخنانش گفت: 400 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین – رشت در محدوده منجیل و رودبار و نیز اتمام پروژه های زیربنایی استان از جمله سدهای لاستیکی در نظر گرفته ایم.

گفتنی است سد لاستیکی پهلوان بست با ظرفیت مخزن 450 هزار متر مکعب، حجم تنظیمی آب سالیانه 7.1 میلیون متر مکعب، ارتفاع لاستیک سه متر و طول تاج 69 متر روی رودخانه شلمانرود با هدف توسعه و بهبود آبیاری حدود 600 هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه ، تغذیه آب زیر زمینی، جلوگیری از کف کنی و بهسازی سواحل رودخانه احداث شده است.