فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۶۵ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش بیش از ۹۸۰ میلیارد ریال در شهرستان لنگرود خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سردار «عزیزاله ملکی» با اعلام اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهارداشت: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی در ادامه به دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستاهای منطقه چاف شهرستان لنگرود و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی برای پیگیری موضوع ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، این شخص ۶۵ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله فنس و سیم‌خاردار محصور کرده است.

این مقام ارشد انتظامی از معرفی متهم ۴۲ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با بیان اینکه با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد، افزود: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را بیش از ۹۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار ملکی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.