فرماندار رشت با انتقاد از ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح روستاها، تاکید کرد: مطابق قانون، مسئولیت کنترل و نظارت بر روند ساخت و ساز ها در محدوده روستا بر عهده دهیاران است و در صورت بروز تخلف، دهیاران موظف به پاسخگویی هستند.

به گزارش ندای گیلان،مهندس علی فتح اللهی در جلسه شورای اداری بخش خشکبیجار با بیان اینکه وظیفه ذاتی ادارات، حل مشکلات مردم است، افزود: هدف از سفر به بخش ها پیگیری مسائل و مشکلات بخش ها است و باید شرایطی را فراهم کنیم که این بازدیدها منجر به نتیجه شود.
وی با اشاره به کاهش و محدودی اعتبارات شهرستان در قیاس با سالهای گذشته، گفت: علی رغم این محدودیت ها، سعی می شود با اولویت بندی دقیق نیازمندی ها، از این اعتبارات به صورت هدفمند و طبیعی استفاده شود.
فرماندار رشت با اشاره به ظرفیت های جذاب گردشگری در سواحل بخش خشکبیجار، تاکید کرد: باید با برنامه ریزی صحیح و بهره گیری از سرمایه گذاران توانمند، از ظرفیت های گردشگری و سواحل این بخش به درستی استفاده شود.
مهندس فتح اللهی همچنین فقدان شبکه آب در ۲۱ روستای بخش خشکبیجار را غیرپذیرفتنی عنوان کرد و اظهار داشت: باید تمام تلاش خود را به کار بندیم که این عقب افتادگی در حوزه دسترسی به آب بهداشتی در روستاهای این بخش جبران شود.

علی فتح اللهی در نشست با دهیاران بخش خشکبیجار با بیان اینکه روستا خواستگاه تولید، اقتصاد و فرهنگ است، افزود: صداقت، پاکی و فرهنگ دوستی در روستا موج می زند و ما موظفیم از این ویژگی ها، حفاظت و صیانت نماییم.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت خدمت گزاری به مردم به عنوان یک موهبت الهی، خاطر نشان کرد: باید انگیزه و دلگرمی لازم برای دهیاران ایجاد شود تا دهیاران نیز به دور از هر دغدغه ای به دنبال توسعه و رفع مشکلات روستاییان باشند.
فرماندار رشت استفاده از ظرفیت های روستایی در جهت ایجاد درآمد پایدار در روستا را از مهمترین وظایف دهیاران برشمرد و تصریح کرد: در نشست های مشترکی که با ادارات کل و سرمایه گذاران داشته ایم اقدامات خوبی در جهت جذب سرمایه گذار به ویژه در زمینه گردشگری و استفاده بهینه از سواحل در حال انجام است و از دهیاران نیز انتظار می رود تمام تلاش خود را در این مسیر به کار گیرند‌.
فتح اللهی همچنین با انتقاد از ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح روستاها، تاکید کرد: مطابق قانون، مسئولیت کنترل و نظارت بر روند ساخت و ساز ها در محدوده روستا بر عهده دهیاران است و در صورت بروز تخلف، دهیاران موظف به پاسخگویی هستند.