کیا عاشوری بیان داشت:برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در این شهرستان بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، کیا عاشوری ظهر امروزدر نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رشت در سالن جلسات فرمانداری رشت با بیان اینکه رشت یکی از شهرستان‌های دارای تراکم جمعیتی بالا است و بیش از یک میلیون نفر در این شهرستان زندگی می‌کنند، اظهار کرد: عمده‌ترین بخش اعتبارات به تقویت زیرساخت‌ها و جبران کاستی‌های امکانی و زیرساختی شهرستان اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه اعتبارات این شهرستان در راستای تقویت زیرساخت‌ها باید رشد کند، گفت: عدم رشد اعتبارات منجر به کاستی‌های امکانی و زیرساختی در بخش‌های مختلف می‌شود.

سرپرست فرمانداری رشت از اختصاص بیش از ۳۴۱ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی رشت خبر داد و افزود: این اعتبار در مرحله اول برای پروژه‌های شهرستان رشت اختصاص یافته و مرحله دوم آن بزودی اعلام می‌شود.

عاشوری با اشاره به اینکه اولویت با اتمام پروژه‌های نیمه است، افزود: برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در این شهرستان بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی نمایندگان مجلس بیان کرد: اعتباراتی نیز در اختیار سه نماینده رشت قرار دارد که می‌تواند در توسعه زیرساختی شهرستان کمک حال باشد.

به گفته سرپرست فرمانداری رشت، اعتبارات شهرستان رشت بیشتر در راستای تقویت زیرساخت‌های راه، آب، برق و طرح هادی روستایی سوق داده می‌شود و کوتاهی در جذب اعتبارات از سوی دستگاه‌ها پذیرفته نیست و باید در این راستا تلاش بیشتری صورت گیرد.

عاشوری با اشاره به دستاوردهای انقلاب در بخش‌های مختلف افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات ارزنده‌ای به مناطق شهری و روستایی ارائه شده که باید مورد تبیین قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بازنگری طرح هادی مطالبه جدی روستاییان است، گفت: عدم بازنگری طرح هادی در روستاها منجر به بروز برخی مشکلات و عقب ماندگی‌ها شده است.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر احصاء مسائل و مشکلات مناطق روستایی در رشت بیان کرد: سیاست اعتباری امسال بر مبنای اتمام پروژه‌های نیمه تمام تعریف شده است.