رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت از واکسینه شدن تعداد قابل توجه‌ای از گروه‌های جامع هدف در رشت خبر داد و گفت: تاکنون بر اساس آمار ۲۷ هزار و ۱۴۹ نفر از افراد جامع هدف شامل سالمندان، افراد بالای ۸۰ سال و کادر درمان در رشت واکسینه شدند.

به گزارش ندای گیلان،علی فتح اللهی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد کرونای رشت در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر با بیان اینکه وضعیت شهرستان رشت به لحاظ کرونایی همچنان بسیار شکننده است، اظهار کرد: وضعیت این شهرستان به لحاظ کرونایی در شرایط نارنجی قرار داشته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شرایط اجباری است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به اصناف و تمامی نهادها در اجرای دقیق و درست دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: چگونگی نحوه بازگشایی اصناف در شرایط نارنجی کرونایی مشخص بوده و فقط اصناف گروه یک و دو مجوز فعالیت دارند، لذا از اصناف، مردم و تمامی ادارات و نهادها درخواست دارم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه کنند.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت تنها را کنترل و شکست ویروس کرونا را ثبات در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و افزود: ادارات و اصناف باید تمامی پروتکل را رعایت کنند، زیرا در خصوص اجرای پروتکل‌های بهداشتی اغلب به شکل سینوسی عمل می‌کنیم که این امر منجر به شکننده باقی ماندن وضعیت کرونا در رشت و گیلان شده است.

فتح اللهی با اشاره به کاهش تعداد بیماران کرونایی بستری بوده در شهرستان رشت، بیان کرد: در ماه گذشته ۷۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بودند که این آمار در اکنون به ۳۲۰ بیمار رسیده است ولی همچنان با کوچک‌ترین عادی‌انگاری شرایط به‌روزهای سابق بر خواهد گشت، زیرا در ماه گذشته تعداد تخت‌های آی سی یو بیشتری در رشت اشغال بوده تعداد بستری از تعداد ترخیص‌ها بیشتر بوده است‌.

وی از واکسینه شدن تعداد قابل توجه‌ای از گروه‌های جامع هدف در رشت خبر داد و گفت: تاکنون بر اساس آمار ۲۷ هزار و ۱۴۹ نفر از افراد جامع هدف شامل سالمندان، افراد بالای ۸۰ سال و کادر درمان در رشت واکسینه شدند.

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی به‌منظور بهتر برگزار شدن امتحانات دانش‌آموزان و کنکور سراسری باید به شکل کاملاً دقیق در مدارس رشت اجرایی شود، تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا، امتحانات پایه نهم و دوازدهم به شکل حضوری برگزارشده و این دلیل اغلب خانواده‌ها با نگرانی‌هایی مواجه شدند، لذا از تمامی مدیران مدارس باید به خانواده‌ها اطمینان لازم را دهند که هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

فتح اللهی با اشاره به عدم صدور برگه تردد سفر بین استانی و شهری در شهرستان رشت افزود: از ۲۱ لغایت ۲۵ اردیبهشت هرگونه تردد بین‌شهری در کشور و گیلان ممنوع و از ورود خودروها با پلاک غیربومی به شهرستان‌ها ممانعت به‌عمل‌آمده و خودروها در صورت عدم رعایت با جریمه مواجه شده و تمامی تفرجگاه‌های رشت در این چند روز تعطیل است.