رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، دهه فجر را دهه امیدوار کردن مردم به آینده درخشانی دانست که در پیش رو دارند و گفت: همه دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنان در تلاش هستند تا مردم را ناامید کنند.

به گزارش ندای گیلان،حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، مردمی بودن و اسلامی بودن را شاکله انقلاب دانست و اظهار کرد: مردمی بودن و اسلامی بودن دو عنصر جدانشدنی در انقلاب اسلامی هستند.

وی ترکیب دو واژه «جمهوری» و «اسلامی» را ترکیبی اتحادی دانست؛ نه انضمامی و افزود: جمهوریت و اسلامیت ماهیت اصلی انقلاب را تشکیل می دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه امیدآفرینی یکی از اساسی ترین محورهای بیانیه گام دوم انقلاب است، تصریح کرد: توصیه اکید مقام معظم رهبری امید خوش بینانه به آینده است، زیرا بدون این کلید اساسی همه قفل ها، هیچ گامی نمی توان برداشت لذا وظیفه داریم مردم را نسبت به آینده انقلاب امیدوار کنیم.

حجت الاسلام اشجری، دهه فجر را دهه امیدوار کردن مردم به آینده درخشانی دانست که در پیش رو دارند و گفت: همه دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنان در تلاش هستند تا مردم را ناامید کنند لذا امیدآفرینی و وحدت بخشی از مهمترین محورهای فعالیت کارگروه های بزرگداشت چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه فعالیت کارگروه های ۲۲گانه ستاد گرامیداشت چهل ودومین سالگرد انقلاب اسلامی در چهار بخش تبیینی، پژوهشی، میدانی و تبلیغی ترسیم شده است، عنوان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی به شیوه هنرمندانه برای مردم به ویژه نسل جوان بیان شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، از شکل گیری نهضت کمک مومنانه از سوی کارگروه های بزرگداشت سالگرد انقلاب به نیت ۸۰۰۰ شهید استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اینکه کام مردم به ویژه فقرا و محرومان را شیرین کنیم، ۸۰۰۰ بسته کمک معیشتی برای اقشار نیازمند پیش بینی شده است.

حجت الاسلام اشجری، با تاکید بر لزوم راه اندازی پویش های متعدد تبلیغی و فضاآرایی و چراغانی و المان سازی با محوریت دستاوردهای انقلاب، اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، فعالیت های دهه فجر چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب با دهه فجرهای اول انقلاب تاکنون متفاوت است لذا تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با تشکیل حلقه های محدود و کوچک در مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج، بقاع متبرکه و مراکز آموزشی و دانشجویی انجام خواهد شد.

وی هنر کارگروه های ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی را در هرچه مردمی تر برگزار کردن برنامه ها دانست و ادامه داد: مردم این انقلاب را خلق کردند و در استمرار انقلاب نقش داشته و دارند و مسئولان خودشان را مستقیم و غیر مستقیم انتخاب می کنند لذا خود مردم نیز باید در برگزاری فعالیت های مربوط به بزرگداشت انقلاب نقش آفرینی داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، خواستار افتتاح پروژه های عمرانی متناسب با ایام الله دهه فجر شد و تصریح کرد: دستگاه های اجرایی نمایشگاه هایی از دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب اسلامی هم در فضای اداری و هم در فضای مجازی برگزار کنند و خودشان را ملزم به رعایت کامل توصیه های بهداشتی ستاد ملی کرونا بدانند.

وی با بیان اینکه شهرداران نسبت به فضاسازی تبلیغاتی، آذین بندی و تزیینات محیطی سطح شهرها اقدام کند، گفت: جلوه های بصری گرامیداشت دهه فجر هنرمندانه و به دور از اسراف طراحی شود.

حجت الاسلام اشجری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۶۳ شهید گیلانی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ویژه برنامه گرامیداشت شهدای گیلانی انقلاب اسلامی با محوریت شهید سید یونس رودباری در رسانه ملی و فضای مجازی برگزار شود.

وی تولید و پخش برنامه های خلاقانه و هنرمندانه توسط صدا و سیما مرکز استان، برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان انقلاب اسلامی و اجرای رژه خودرویی، موتوری و ادوات کشاورزی را از دیگر برنامه ها دانست و تصریح کرد: مراسم نورافشانی آسمان مرکز استان و شهرستان ها در شب ۲۲ بهمن نیز برگزار می شود.

 

منبع