رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: جشن بزرگداشت چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی با ۲۷۰۰ برنامه در استان گیلان به‌شکل مردمی و سلامت‌ محور برگزار می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حجت‌الاسلام مجتبی اشجری شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۲۲ کمیته استانی ستاد دهه فجر و ۱۷ ستاد شهرستانی در گیلان، اظهار کرد: جلسات متعددی در ستاد استانی، کمیته‌ها و ستادهای شهرستانی برگزار و برنامه‌ریزی لازم برای بزرگداشت چهل و سومین فجر انقلاب اسلامی پیش بینی شده است.

وی به حفظ سلامت مردم با توجه به شیوع سویه امیکرون اشاره و تأکید کرد: تمام برنامه‌های دهه فجر امسال استان گیلان سلامت‌محور و با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری مراسم استانی بزرگداشت یوم‌الله دوازدهم بهمن، سالروز ورود امام خمینی (ره) ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن در گلزار شهدای رشت، افزود: برگزاری مراسم استقبال نمادین در فرودگاه سردار جنگل رشت برگزار می‌شود.

وی تجدید بیعت و گلباران مزار شهدا، نواختن زنگ انقلاب در ۵۸۰۰ مدرسه استان، برگزاری رژه موتوری در ۱۷ شهرستان، رژه شناورها و قایقرانان در ۲ شهرستان، رژه روستاییان با ماشین‌آلات کشاورزی در ۵ شهرستان، رژه سوارکاران عشایر در ۳ شهرستان، به صدا در آمدن ناقوس کلیساها، سوت قطارها و کشتی‌ها و پخش سرودهای انقلابی از ماذنه‌های مساجد و بقاع متبرکه و سیستم صوتی پارک‌ها را از برنامه‌های بزرگداشت آغازین روز دهه فجر استان گیلان است.

حجت‌الاسلام اشجری با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی استان گیلان با محوریت شهید سیدیونس رودباری انجام شده است، گفت: برگزاری ویژه‌برنامه ۱۰ شب ۱۰ مسجد، برگزاری جشن انقلاب در ۵۴ شهر، ۲۸۰۰ مسجد و ۹۴۰ بقعه متبرکه در سراسر استان، بهره‌مندی از ظرفیت دو مناسبت مذهبی ولادت حضرت امام محمدباقر (ع) در ۱۴ بهمن و شهادت امام هادی (ع) در ۱۶ بهمن و سخنرانی‌های پیش از خطبه‌ها به منظور استفاده از تریبون نماز عبادی سیاسی جمعه روزهای ۱۵ بهمن و ۲۲ بهمن در ۳۵ شهر استان از دیگر برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی استان است.

وی با اشاره به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به نیابت از شهدای والامقام استان و رزمایش کمک مومنانه با عنوان «فجر خدمت»، بیان کرد: برگزاری مراسم مهمانی لاله‌ها، برگزاری مراسم تجلیل از مدافعان حرم و بزرگداشت آزادسازی نبل و الزهرا، دیدار با خانواده شهدا به ویژه شهیدان انقلاب اسلامی، برگزاری مراسم تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا و جانبازان، تولید محتوا از وصیت‌نامه شهدا در قالب‌های هنرمندانه برای پخش از صدا و سیما و انتشار در فضای مجازی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در ۳۰۰ مسجد و بقاع متبرکه منتخب و برگزاری مراسم تجلیل از حافظان و پیشکسوتان قرآنی از دیگر برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی استان گیلان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از راه‌اندازی پویش‌های مختلف انقلابی در فضای مجازی خبر داد و اظهار کرد: برگزاری وبینارهای تبیینی، نشست‌های تخصصی، میزگردهای بصیرتی، مناظره‌ها، گفتگوهای رفع شبهات جوانان در شبکه‌های اجتماعی و برپایی تربیون‌های آزاد دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر استان از دیگر برنامه‌های این ایام در استان گیلان است.

وی با اشاره به برگزاری «جشن ملی ۱۴۰۰» در مساجد، بقاع متبرکه و مدارس استان در مناطق روستایی و کمتر برخوردار، بیان کرد: تجلیل از مدافعان سلامت، ویزیت رایگان روستاییان، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، ویزیت رایگان دام و طیور روستاییان، برگزاری دورهای رایگان آموزشی و ارائه خدمات رایگان و ارزان به روستاییان و مردم مناطق محروم از دیگر برنامه‌های این ایام است.

حجت‌الاسلام اشجری اظهار کرد: طراحی و انتشار پوسترهای جذاب، عکس‌نوشته‌ها، موشن گرافیک و فیلم‌های کوتاه برای جلب نظر مخاطبان جوان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های این ستاد است.

وی بر اهمیت تبلیغات شهری و فضاسازی بصری در محلات، اماکن، خیابان‌ها، بلوارها و میادین شهرها و روستاها تاکید کرد و گفت: ساخت و نصب یادمان‌ها و یاد بوده‌ای متناسب با پیروزی انقلاب اسلامی، معرفی اماکن تاریخی دوران پیروزی انقلاب اسلامی، ارائه خدمات شهری رایگان و یا با تخفیف ویژه، بهره‌مندی از فضای تبلیغی بیلبوردها، استندها، واتربندها و تلویزیون‌های شهری با هدف تبیین آرمان والای انقلاب اسلامی و انعکاس دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی از دیگر برنامه‌های بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر سال‌جاری استان گیلان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مراسم باشکوه جشن انقلاب همراه با طنین گلبانگ الله اکبر و نورافشانی در شب ۲۲ بهمن در چند نقطه از استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گیلان با اولویت حفظ سلامت شهروندان در حال تدارک برگزاری جشن بزرگ یوم‌الله ۲۲ بهمن این عید بزرگ ملت ولایی و انقلابی ایران متناسب با نقشه رنگ بندی کرونا است.