به گزارش ندای گیلان،حجت الاسلام مجتبی اشجری  درجمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، اظهار کرد: امام خمینی (ره) دارای شخصیت اجتماعی و فردی بی نظیر بود. وی به برخی از ویژگی های شخصیتی بنیانگذار انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: اقتدار، صلابت، شجاعت و سازش‌ناپذیری در کنار عشق به […]

به گزارش ندای گیلان،حجت الاسلام مجتبی اشجری  درجمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، اظهار کرد: امام خمینی (ره) دارای شخصیت اجتماعی و فردی بی نظیر بود.

وی به برخی از ویژگی های شخصیتی بنیانگذار انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: اقتدار، صلابت، شجاعت و سازش‌ناپذیری در کنار عشق به اسلام، ایثار، صداقت و ساده‌زیستی ایشان زبانزده خاص و عام بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به اشرافیت امام خمینی (ره) به تمام مسائل روز جهان، گفت: امام خمینی دارای مقام عرفانی و جایگاه ویژه علمی و فقاهتی بسیار بالایی بود که با رهبری انقلاب اسلامی سبب احیای دوباره دین اسلام شد.

وی در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، امام خمینی را مظهر عینی حرکت عظیم ملت ایران که سبب تحول جهان شد، دانست و خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب و پایه گذاری حکومت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) استقلال و آزادی و اقتدار و عزت را برای ملت ایران به ارمغان آمد.

حجت الاسلام اشجری به برخی از برنامه های ایام ارتحال امام خمینی (ره) در استان گیلان نیز اشاره کرد و یادآورشد: بیش از ۱۵۰ ویژه برنامه در ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) استان گیلان برای این ایام پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه و مساجد استان با دعوت از سخنرانان و ذاکران اهل بیت، بهره‌مندی از ظرفیت روحانیون به منظور تبیین و واکاوی اندیشه‌های امام راحل(ره) و برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در دانشگاه‌ها از جمله برنامه‌های ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) استان گیلان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام در ۹۹ دهستان، تولید و توزیع نرم‌افزار چند رسانه‌ای با موضوع امام خمینی(ره) و استکبارشناسی را بخشی دیگر از برنامه ها برشمرد و گفت: برگزاری مسابقه نقاشی ۲۹ متری در سطح شهر با موضوع ۱۴ خرداد، مسابقه با عنوان «دل‌نوشته‌هایی به حضرت امام خمینی(ره) » ویژه کودک و نوجوان از برنامه های فرهنگی برای این ایام است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم استانی بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در رشت، خاطرنشان کرد: این مراسم با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

حجت الاسلام اشجری یادآورشد: این مراسم روز دوشنبه ۱۴ خرداد ماه جاری ساعت ۱۰ صبح در مصلی امام خمینی (ره) شهر رشت برگزار می شود.