رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: شهید بهشتی عالمانه و شجاعانه وارد چالش‌های فکری جامعه شد و به طور مستدل به تنویر افکار عمومی پرداخت.

ندای گیلان:رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: شهید بهشتی عالمانه و شجاعانه وارد چالش‌های فکری جامعه شد و به طور مستدل به تنویر افکار عمومی پرداخت.

حجت‌الاسلام مجتبی اشجری با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 نفر از یاران او در هفتم تیر ماه سال 1360 اظهار کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی بزرگانی درخشیدند و نقش ایدئولوگی در نهضت به عهده داشتند.

وی یکی از شخصیت‌های موثر در انقلاب اسلامی را شهید مظلوم دکتر بهشتی عنوان کرد و افزود: امروز جامعه محتاج مردانی مانند شهید بهشتی است که عالمانه و شجاعانه وارد چالش‌های فکری و شبهه‌های نظری شوند و به طور مستدل به تنویر افکار عمومی بپردازند.

اشجری با بیان اینکه شهید بهشتی در مهرجویی و عشق به مردم از بیشتر مسئولان نظام سبقت گرفت، تصریح کرد: آیت‌الله بهشتی توانست بذرهای تقوا، ایمان، شجاعت و مبارزه با ستم را در ضمیر خود خوب پرورش دهد و در مسیر رشد انسانی به جایگاه رفیعی برسد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان شهید بهشتی را در صف نخست مبارزه با دشمنان ملت ایران خواند و بیان کرد: دکتر بهشتی پایه‌گذار قوه قضائیه در جمهوری اسلامی بود و در تدوین قانون اساسی ایران نقش موثری ایفا کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چهار شهید حادثه هفتم تیر ماه گیلانی هستند، خاطرنشان کرد: حسن عضدی، سیف‌الله عبدالکریمی، جواد سرافراز و محمدصادق اسلامی گیلانی در حادثه مذکور به شهادت رسیدند.

اشجری از اجرای 59 ویژه‌برنامه سالروز هفتم تیر ماه در گیلان خبر داد و گفت: مراسم ویژه هفتم تیر ماه به منظور تبیین این حادثه در بقاع برگزیده استان برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به تهیه مستند شهید عضدی اشاره کرد و یادآور شد: فیلم مستند مذکور با مشارکت دستگاه‌های مختلف در استان تهیه می‌شود.

وی دیدار مدیران ارشد استان با خانواده شهدای هفتم تیر ماه و شهدای ترور در گیلان را از جمله برنامه‌ها برشمرد و اظهار کرد: همایش ویژه شهید حسن عضدی با محوریت بسیج اساتید در گیلان برگزار می‌شود.

اشجری با بیان اینکه نشست‌های آشنایی با اندیشه شهید دکتر بهشتی توسط تشکل‌های دانش‌آموزی در گیلان برگزار می‌شود، اظهار کرد: شخصیت رفتاری و اخلاقی شهید دکتر بهشتی و واقعه هفتم تیر ماه با حضور کارشناسان در صدا و سیمای مرکز گیلان تبیین و تشریح می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان مراسم استانی گرامیداشت شهدای هفتم تیر ماه را ساعت 22 امروز در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) رشت عنوان کرد و گفت: حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران مراسم مذکور است.